Weekend Heiderscheidergrund 🇱🇺 (Luxemburg)

Gepubliceerd op 18 oktober 2021 om 20:00

Jeeeeeeh we mogen weer!

Ons laatste weekendje weg voor dit jaar en dan gaat ons favoriete tweede huis in de stalling.

Voor het eerst de grens over en voor het eerst dat we de honden naar een pension gaan. 's Morgens eerst de honden weggebracht en wat was ze aan het joelen, ik hoop dat ze goede oordoppen hebben daar in Villa Hondegem. Daarna nog de laatste spullen in pakken en off we go!
Op naar Luxemburg en wat hadden we takken weer onderweg, de wolken leken mee te reizen. Bijna in Luxemburg stopte het met regenen en begon de zon te schijnen.

We staan mooi aan de water kant en het is er heerlijk rustig, even lekker relaxen en in het restaurant van de camping gegeten, wel vreemd om weer je mondkapje op te moeten trouwens. Maar goed we zijn te gast en doen wat er gevraagd wordt. Het is niet druk op de camping maar dat is niet erg na de maaltijd lopen we nog even richting de ingang van het terrein om te kijken hoe we morgen moeten gaan fietsen. Marco had wat films en series gedownload en hebben naar " De meiden van de Wit"  gekeken, jeetje wat een slecht acteer werk. Maar blijven volhouden he, want het is wel weer leuk om te zien.

Dag 2:

Lekker uit geslapen voor ons doen, lekker ontbijtje en op de fiets naar Esch-sur-Sure. Dit viel wat tegen, niet de fietsrit want die viel dan weer mee. Maar het dorpje zelf, ik had wat meer toerisme verwacht ofzo. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik voor deze vakantie niet veel voorbereidend werk heb gedaan, gewoon weg en niks doen is ook prima.

Bakje koffie gedaan en door gefietst naar de stuwdam, die gesloten was maar we konden er toch bij en Marco heeft nog wat mooie drone beelden gemaakt.

Dag 3.

Vandaag stond er een mooie wandel route op de planning van een kilometertjes of acht. Dat was weer spannend, wat gaat mijn enkel doen. Maar we gingen het ontdekken, we vertrokken vanaf de camping binnen door naar een aangrenzende camping de bergen in. Over smalle bruggen en paden liepen we langzaam naar boven, met af en toe even een pauze (conditie 0,0). Maar wel weer een mooie route en gelukkig geen last van mijn enkel.

Dag 4.

Het weekendje zit er al weer op maar voor we naar huis gaan stoppen we nog even bij Rick en Arenda op de camping in Limburg. Dat was toch al weer enkele jaren geleden dat we hen gezien hadden en wat is het dan weer gezellig, jammer dat we weg moesten maar ja we moeten de honden ophalen. Maar wel een afspraak gemaakt dat we in het voorjaar samen op vakantie gaan.