Blogs 2022

Wat een fantastisch camper jaar, we hebben de camper kunnen pimpen zodat we wat meer vermogen hadden om vrij te kamperen.

We hebben een streep kunnen zetten door een Bucketlist ding en we hebben heel veel campings bezocht.

Wat willen we nog meer?

Ja, eigenlijk gewoon verder gaan met wat we nu doen, genieten van alles.

Dus kom maar op 2023, wij hebben er zin in.

December 2022
November 2022

Weekend Haaren

Vorige week hadden we het plan om toch nog een keer te mountainbiken op de Loonse en Drunense Duinen. De honden vinden dat fantastisch, behalve de teckel die heeft te korte pootjes.

Weekend Aarle Rixtel

We gaan een weekend naar Aarle Rixtel, Marco was begin van de week ziek maar was alweer aan de betere hand dus een frisse neus halen was niet een slecht idee. Aarle Rixtel ligt vlak bij Helmond en we wilde het 'verbouwde' huis van mijn broer graag even bekijken. Helaas moesten we dit afzeggen omdat we de honden toch mee moesten nemen. Vinden de honden trouwens helemaal niet erg hoor!

Weekend Den Helder

Een flink eind rijden vandaag, we gaan zonder honden naar Den Helder op bezoek bij onze oudste en zijn vriendin. Ook moest er nog een laatste dingetje gedaan worden in zijn badkamer. Omdat we niet wisten hoe laat ze beide thuis zouden zijn hadden we al een plannetje gemaakt voor vrijdag. En zoals altijd veranderen plannen en zitten we in de middag heerlijk aan de koffie met pepernoten. Maken een kort rondje door de stad en gaan dan terug naar de camper en gaan lekker naar de bioscoop. Black Adam it is!

Oktober 2022

Weekend Hulst

Nog een weekendje weg, niet te ver maar toch onbekend terrein. We gaan net na de middag weg en nemen de tunnel naar de "overkant" zoals wij dat noemen. Na wat kronkel weggetjes door de polder komen we aan bij de camperplaats, deze is netjes onderhouden en we kiezen een mooi plekje uit.

Weekend Putten

Marco was weer terug van een buitenlandse dienst reis en ik had mijn cursus dag erop zitten dus inpakken en weg wezen.

Weekend Oirschot

Vandaag gaan we naar Oirschot, een dorp waar ik vroeger als kind met regelmaat naar toe ging op de fiets. We vetrekken iets later en zijn er rond half vier. Een mooie aangelegde camperplaats, er was niemand om te betalen maar ik kon een briefje invullen zodat ze in de avond langs zouden komen, ideaal dus.

September 2022

Weekend Ouddorp

Even er tussen uit, we gaan naar Ouddorp eigenlijk niks voor ons om terug te gaan naar dezelfde camping. Maar toch, het was er begin dit jaar ook lekker en toen zijn we vooral gaan fietsen met de honden. Deze keer hadden we geen fietsen hij en zijn lekker gaan wandelen over de duinen en over het strand. mijn elleboog is nog steeds *^%#, dus veel heb ik niet gedaan maar wandelen dat lukt wel 😔.

Weekend Wouwse plantage

Er is er één jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat is zij. Onze dochter Maud is jarig en toch gaan we met de camper op pad, Maud komt lekker naar Wouw om bij ons haar verjaardag te vieren en morgen doet ze dat thuis met haar vrienden, beter als wij dan weg zijn met de honden😉

Augustus 2022

Weekend Gilze

Na een week thuis (gebleseerd) was het toch weer fijn om op pad te gaan, gelukkig hielp Marco waar ik niet kon. De honden hadden al snel door wat er aan de hand was en peipte de hele buurt bij elkaar.

Juli 2022

Noordkaap 🇩🇪 dag 29

We vertrekken vandaag voor onze laatste rit van de vakantie. Ja het houdt echt een keer op, maar wat hebben we genoten en zijn we dankbaar voor alles wat we hebben mogen zien en doen.

Noordkaap 🇳🇴 dag 27

Vandaag was maar een korte route en we gaan dan ook op ons gemakje de dag beginnen. We drinken een bakje koffie en genieten nog even van het zonnetje buiten.

Noordkaap 🇳🇴 dag 25

Zo, verbazend goed geslapen op de parkeerplaats in Oslo, de parkeerplaats was goed gevuld met campers en we waren een keer niet de eerste die vertrokken.

Noordkaap 🇳🇴 dag 14

Wat een nacht en wat een dag, we hebben alleen maar regen gezien. Nou dat is ook niet helemaal waar, wel van de regen maar we hebben ook wel weer genoten van wat we tegen kwamen onderweg.

Noordkaap 🇳🇴 dag 13

We vertrokken vanuit Skibotn richting Tromsø, het was wat bewolkt weer maar gelukkig droog. We rijden over de E8 en waanen ons even in Italie tunnel na tunnel gaan we door ( oke het waren kleine tunneltjes) tot we de grote brug zien opduiken in de verte. Daar is Tromsø al, dit was sneller als wat we hadden gedacht, de heen weg hadden we al gekeken naar een eventuele slaapplek om te stoppen en ik had al een paar favorieten aangemaakt in campercontact.

Noordkaap 🇳🇴 dag 12

Na een heerlijke rustige nacht, en voor ons doen laat uit ons bed, een heerlijk ontbijt gemaakt met afbak broodjes uit de oven en een lekker kopje koffie.

Noordkaap 🇳🇴 dag 11

Nou vandaag was de dag, we gingen de Noordkaap bezoeken. We waren, zoals ik al dacht erg vroeg wakker en zaten al om 06:45 achter het stuur. Onderweg nog even getankt zodat we helemaal vol op pad konden.

Noordkaap 🇸🇪 dag 9

De muggen hadden vannacht goed hun best gedaan en ik was al weer 25 steken rijker. Dus het raam met hor dicht laten en ook de ventilatie dicht laten. Ik ben wel blij dat ze niet zo jeuken.........

Noordkaap 🇸🇪 dag 6

Na een rustige nacht worden we heerlijk wakker in onze camper, de muggen zijn nog steeds actief buiten. Tot mijn, of onze verbazing, kwam ik erachter dat het niet donker wordt 's nachts.

Noordkaap 🇸🇪 dag 5

We gingen vroeg rond 9 uur van de camping en op weg naar de bekende wildernisroute, Vildmarksvägen. Een route door het ruige Jämtland en het Zweedse Lapland. We hadden gisteren al gekeken waar we zeker wilde gaan kijken en waar we ongeveer wilde overnachten.

Noordkaap 🇸🇪 dag 4

Vandaag begon de dag met een heerlijk ontbijtje op de camping, we namen afscheid van de Zeeuwse familie en gingen op weg. De weer-goden leken ons wat meer gezind en het was droog en het zonnetje scheen.

Noordkaap 🇸🇪 dag 3

Na een bakje koffie en een bakje griekse yoghurt konden we er weer tegen aan, de regen kwam ons weer vergezellen maar dat mocht de pret niet drukken.

Noordkaap 🇸🇪 Dag 2

Weer een vroege start vandaag, om 05:15 ging de wekker en de scheepsomroep om iedereen te wekken. Eerst maar even een bakje koffie gescoord en een tandenborstel voor Marco gekocht, we kwamen er gisteren avond achter dat hij die thuis had laten liggen. Maar gelukkig was er een winkeltje waar ze deze verkochten. Even voor 06:00 konden we naar de camper en waren eigenlijk heel snel van boord af.

Juni 2022

Voorbereiden op....de Noordkaap

Vandaag is het nog 11 dagen voordat we aan onze bucketlijst reis gaan beginnen. Vanmorgen vroeg de camper al even naar Auto totaalglas gebracht om de voorruit te laten vervangen, scheur loopt van boven tot aan de ruitenwisser. Planning is dat ik deze rond 15.00 weer kan komen ophalen en dan door naar de verzekering om de camper te laten schouwen zodat we van WA naar All Risk verzekering om kunnen zetten. En ja de premie is een stuk hoger, maar een nieuwe voorruit geven ze ook niet echt weg.

Mei 2022

Weekend België 🇧🇪 Büllingen

Na Zierikzee hadden we de camper niet meer naar de stalling gebracht en hadden we de hele week ( 3 dagen) de tijd om de camper weer gereed te maken voor een nieuw avontuur in Belgie, samen met de honden deze keer.

Weekend Zierikzee

Last minute toch nog iets boeken, niet te ver want we moeten allebei nog werken op vrijdag. De honden blijven een weekend bij Maud en is er wat meer keuze om naar toe te gaan en is de noodzaak van een bos niet een pre!

Weekend Ouddorp

Een last minute actie, tussen twee drukken weken werken in toch nog even ontspannen op een mooie camperplaats niet al te ver weg.