Blogs 2021

Waar we voor het eerst kennismaakten met het feit om zelf een camper te hebben. Wat wel handig is en wat niet, waar we erachter kwamen dat je niet iedere dag hoeft te rijden met een camper en dat je voor al moet genieten.

Deze trend zetten we voort in 2022 en hopen dan nog meer op pad te zijn en nog meer te genieten van de mooie plekken die ons land biedt maar ook daarbuiten.

December 2021
Oktober 2021

Eind van het camperseizoen voor ons

Nou dat was dan ons eerste camperseizoen en wat was het lekker. Met honden, zonder honden, met fietsen en zonder fietsen en zelfs in deze tijd ook nog als klap op de vuurpijl naar het buitenland. 😉

September 2021

Weekend Plasmolen

Het was weer eens tijd om op pad te gaan, na een week mooi weer hadden we er flink zin in. Even helemaal niks, nou ja niks, ik had nog wat voor school te doen maar voor de rest...

Wat een weekend…..

We hadden vrijdag de camper opgehaald in de hoop dat dit weekend een droog weekend zou zijn. Helaas was dat niet het geval en zaten we zaterdag de hele dag thuis, daar maar wat klusjes gedaan. Maar zondag gingen we dat dus niet doen....het was niet koud maar wel bewolkt, de reis ging naar Brouwersdam. Onderweg regende het een beetje maar oké dat mag de pret niet drukken. Wat was het druk met kitesurfers en wat stonden er veel campers. We hebben even met de honden over het strand gewandeld en zijn toen vertrokken naar ..

Augustus 2021

Slecht weer…wat doe je dan?

Nou wij gaan dan plannen maken voor de volgende 'grote' vakantie. Drie of vier  weken, dat ligt eraan welke optie ik krijg van mijn werkgever. Dus we maken plannen, voor als we drie weken gaan en als we vier weken weg kunnen. Drie weken worden de fjorden in Noorwegen en is het 4 weken zijn dan gaan we naar de Noordkaap, genoeg te doen dus.

Een dag naar het Veerse Meer

Zo werkweek een zit er al weer op en we waren weer toe aan wat ontspanning😉. Niek was ook weer terug van vakantie en wilde graag zijn mountainbike uittesten. Dus ik zit lekker bij de camper en Marco en Niek doen een rondje om en nabij het meer. De honden zijn weer lekker druk en hebben al een lijn gesloopt waar ze aan vast zaten. Nu dus even in de camper tot Marco terug is en dit kan maken, ik krijg namelijk de schroeven niet los.

Nederland 🇳🇱 dag 17

Even een pitstop in onze woonplaats, Marco moest nog een vaccinatie halen en dat stond gepland op 3 augustus. Dus ja dan maak je van een ongemak een rust dag... wasje draaien, boel een keertje soppen, spullen die we niet gebruiken eruit en spullen die we miste erin. Na de vaccinatie nog even wat boodschapjes gedaan en we vertrokken weer.

Nederland 🇳🇱 dag 15 & 16

Drunen is de volgende stop tijdens onze wereld reis door Nederland. We rijden een klein uurtje en je zit weer in een heel ander deel van Nederland. Op de rand van de Loonse en Drunense duinen, worden we vriendelijk ontvangen door de eigenaar en zijn zoontje. Ze brengen ons op de fiets naar onze plek en vertellen hoe we op de snelste manier het bos in kunnen. Na dat we 'staan' drinken we eerst koffie en gaan dan op de fiets, door het hekje aan het eind van de camping. Met de fiets over een bospad wat eigenijk voor de wandelaar is bedoelt..... met heel veel bomen op de weg zodat je eigenijk niet kan fietsen, zou dat de bedoeling zijn??? Maar goed na zo'n kleine 150 meter komen we op een fietspad en gaan lekker de knooppunten volgen. Op een kilometer of 5 komen we bij een terras, daar kunnen de honden even rusten en wij een lekkere Radler nemen met een daarbij behorende borrelplank. Als de regen voorbij is gaan we terug en hebben een mooi rondje gedaan. 's Avonds nog een rondje gedaan na het avond eten, vandaag stonden burrito's op het menu met de restjes van groenten die ik nog had. Weggooien is zonde lijkt me.

Juli 2021

Nederland 🇳🇱 dag 13 & 14,

Gisteren avond ontdekte we dat er een enorme stank in onze camper hing, we moesten snel vuilwater gaan storten. Op de camping ging dat niet, dan maar onderweg ergens. Op een parkeerplaats langs de A2 gestopt en boven een afvoerput de boel leeg gemaakt. Gelukkig ging de stank langzaam weg en op het moment dat we op de volgende camping arriveerde was alle stank weg!! Joepie!!!

Nederland 🇳🇱 dag 11 & 12

Zo de dag weer goed gestart, de camping in Nieuwland was mooi maar niet om nog even te blijven hangen, dus vroeg weg en onderweg gestopt om met de honden te wandelen. Dit keer was de stop op een voor mij bekent plekje, Het Joe-mann theater in de Sonse bossen. Maar voor we daar aan kwamen zagen we een betere parkeerplaats bij de Bevrijdendevleugels. Hier de camper neer gezet en de rode route gaan wandelen. Bij terug komst hadden we wel wat honger en zagen dat er ook een restaurant bij is, 't Boshuys. We werden hartelijk ontvangen en de honden kregen weer wat lekkers. Na de menukaart te hebben doorgespit besloten om toch maar voor het 12-uurtje te gaan.

Nederland 🇳🇱 dag 10,

Lekkage... wat is er aan de hand? Is de pomp lek is er een slang kapot? Is de pomp kapot allemaal vragen waar we 1,2,3, geen antwoord op hadden. Dus Marco op zijn knieën in het kastje waar de pomp staat en waar er een, inmiddels, flinke plas water lag. Na een goede inspectie van de pomp zag Marco wat er aan de hand was en konden we actie gaan ondernemen.

Nederland 🇳🇱 dag 9

Marco had nog even opgezocht waar we precies zouden zitten in Arnhem, blijkt dat we op een terrein zitten van stichting Siza een organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking. De camping wordt onderhouden door de bewoners en medewerkers.

Nederland 🇳🇱 dag 7

Gisteren had ik gebeld naar de camping of het een probleem was als we wat eerder zouden komen, Pieterzijl hadden we wel gezien en bij de camping in Schoonloo is een heel groot honden losloop-gebied. Ideaal dus voor die draken van ons. Nou gelukkig was dat geen probleem en konden we vanaf 11 uur de camping op.

Nederland 🇳🇱 dag 5 & 6

En de wereld reis door Nederland gaat weer verder, nu op weg naar de provincie Groningen, naar het pittoreske plaatsje Pieterzijl met zijn 175 inwoners kan niet veel zijn zou je denken maar in de jaren 80 en 90 was het Pieterzijl die toen als eerste in Europa, de eerste vrouwen camping huisvestte en er een smederij was voor Harley Davidson en dus veel motorrijders trok. Het is een dorp wat al heel lang bestaat en vroeger nog van Friesland was er ligt hier toch nog wel een hele geschiedenis als je het opzoekt op wikipedia.

Nederland 🇳🇱 dag 2

Na een roerige nacht eerst even een bakje koffie, Marco gaat nog een rondje met de honden en ik bak de kaiserbroodjes af in de oven. De aroma van de koffie en de broodjes geeft een heerlijk vakantie gevoel.

Juni 2021

Weekend Biervliet

Nu dan toch maar eens proberen om 2 nachten ergens te verblijven ipv 1 nacht en weer weg. Dit keer was het Zeeuws Vlaanderen en het plaatsje wat we gingen bezoeken was Biervliet. Mooie camping, midden in de weilanden we hadden wel de fietsen bij om eens te proberen hoe dat zou gaan met de honden. Speciaal een honden mand gekocht voor onze Sam, die heeft van die korte pootjes die houdt dat niet meer bij. Al moet ik zeggen dat hij daar nog niet zo van overtuigd was en wilde vooral ook mee rennen met de andere twee. Maar goed na dat ik voor de tweede keer stopte om hem in de mand te zetten gaf hij zich gewonnen en kroop lekker in zijn mand. Veel geoefend met fietsen dus dit weekend, niet ver maar wel vaak. Richting de kust, we hadden gehoopt op strand maar dat is aan deze kant niet en naar het dorp Biervliet zelf.

Weekend Limburg

Er moest eerst nog gewerkt worden dus begon de reis wat aan de late kant, dat bleek op de weg niet echt wenselijk en reden daarom ook van de ene in de andere file en waren dus ook laat op de camping. Geen probleem, we hebben vakantie toch, geen haast, geen stress. En wat doen we dan als eerste, juist ja met de honden een rondje. O, nee die waren niet mee deze keer. Dus ik kon gelijk beginnen met het bereid en van onze avond maaltijd, maar weer een paella gemaakt, daarna een rondje op de fiets. Eerste even in het dorp Nieuw-Bergen gekeken en daarna naar de Maas waar je met een veerpond naar Vlierlingsbeek kon. Niet dat we dat gedaan hebben maar toch leuk om even te kijken. Op de terug weg nog een lekker ijsje gekocht.

Weekend Brabant

Dit weekend begon bij de benzinepomp, je denkt misschien duh daar begint iedere reis en ja dat klopt maar wij gingen LPG tanken om op te koken. Dat was nieuw, maar hoe ideaal is dat geen geleur om je flessen te vullen. Nou goed op naar Brabant, honden weer lekker mee die hadden al heel snel door wat er ging gebeuren en zorgde er voor dat we ze niet gingen vergeten. We hadden een heerlijk ontvangst op de camping waar het motto heest " Gezellie bij Ellie", we stonden helemaal vooraan zodat onze honden iedereen kon verwelkomen op de camping. We waren wat aan de late kant en zijn eerst maar gaan eten (na dat we even een stukje hadden gelopen met de honden uiteraard), deze keer stond er pasta op het menu. Marco had een xiaomi-tv-box gekocht om toch in de avond een filmpje te kijken, zo kunnen we lekker een Netflix film of serie kijken als we het buiten zitten beu zijn. Deze avond stond "The Kitchen" op het programma, weer lekker no nonsens met Melissa McCarthy, heerlijk als het een druilerige avond is.

Mei 2021

Weekend Brabant

In de week voor dit weekend begon de plan-woede, je hebt een camper dus iedere nacht ergens anders want zo zat dat in mijn hoofd. Ook zijn we lid geworden van (svr) Stichting vrije recreatie, hier vind je alle kleine campings van Nederland en daarbuiten. Achteraf helemaal niet handig maar ja geboekt is geboekt. Dit keer zouden de honden voor de eerste keer mee gaan. Spannend vonden we dat, een oude chagrijnige teckel van 11 jaar Sam, onze 10 maanden oude Magyar Vizsla pup Tess en een 4 maanden oude Weimaraner pup Jet. Dat van die oude chagrijn menen we uiteraard niet. Maar goed dit was wel weer een ander vertrekpunt, Jet nog niet helemaal zinlijk dus daar moesten we iets op verzinnen. In een vakantie bench in het douche gedeelte leek de oplossing, met wat joelen in de nacht (en in je pyjama over het camping terrein om te plassen) viel het al met al best mee.

Onze eerste nacht weg, Oudelande

De eerste keer met onze eigencamper op pad, niet te ver weg en zonder de honden. Het weer viel erg tegen maar we waren vooral aan het ontdekken wat er allemaal in de camper zat. Het uittesten van de koffiemachine, de airco, de verwarming enz enz. We hadden de fietsen wel bij maar daar was het echt geen weer voor. We kwamen tot de ontdekking dat stormbanden voor de luifel wel een 'must' was dus die hebben we op ons "nog te kopen" lijstje gezet.

Een lang gekoesterde droom kwam uit

We willen een camper, dit stond al lang op ons verlanglijstje. Maar hoe doen we dat, wat vinden we mooi en praktisch. Een bus camper, een intergraal, een semi intergraal of een alkoof keuzes genoeg. Een week een camper huren om te kijken of we dat eigenlijk wel een tof idee vonden. Voorheen altijd met een tent op vakantie of met een rugzak en onze wandelstokken (onder andere de Fjällräven Classic in Denemarken en Zweden) dus een camper is wel een hele andere manier van vakantie vieren. Maar goed als je uit je tentje kruipt 's morgens vroeg en je hebt het gevoel of je in 1 nacht 25 jaar ouder bent geworden is ook geen pretje. Dus wat meer comfort moest het zijn maar wel met de vrijheid dat we niet verplicht zijn om 3 weken op dezelfde stek te vertoeven.