Blogs 2023

Wat een jaar, wat een jaar, we hebben weer genoten van al de mooie plekjes die we hebben mogen bezoeken, maar ook de pech die we hebben gehad met de camper. Kortom een jaar om niet snel te vergeten en net als vorig jaar hopen we in 2024 net zoveel te gaan genieten en nog meer mooie plekjes te gaan bezoeken.

Kom maar op 2024, we hebben er zin in!!!

December 2023

Winter mini vakantie dag 5

De laatste dag alweer van 2023 en wat een jaar was dat, kan van alles opsommen maar daar heeft niemand wat aan. Wat ik wel kan zeggen is dat we heel veel mooie plekjes hebben mogen bezoeken met onze camper. Maar nu genieten we nog even van Helden.

Winter mini vakantie dag 4

Na een woelige nacht begint onze dag met een kopje koffie en nog een en nog een, wakker worden gaat wat traag vandaag. Ik ga de honden uitlaten bij de Onderste Schans, waar ik gisteren ook ben geweest maar nu heb ik gelezen wat het eigenlijk is of was in dit geval.'"De Onderse Schans in Helden is in 1644 door de lokale bevolking gebouwd als vluchtplaats tijdens de 80-jarige oorlog. Ze was rechthoekig en voorzien van vier bastions. Ze was gelegen in het Broekbemt, een moerassig gebied, vlak bij de Baarlose weg en sloot aan op de Kwistbeek." (de-onderste-schans-helden)

Winter mini vakantie dag 3

We komen een beetje stijfjes uit bed, fietsen en wandelen op een dag is ook wel overdreven. We drinken een bakje koffie en gaan de boel weer inpakken, we vertrekken vandaag naar Helden. Maar dit doen we met een omweg, we gaan via Winterswijk en brengen een bezoek aan Obelink. Maar eerst vuilwater lozen, wc legen en water bijvullen voor de komende periode.

Winter mini vakantie dag 2

Na een heerlijke nacht, staan we redelijk laat op. We doen een bakkie koffie en gaan even met de honden op pad. Als we terug komen zetten we de oven aan en bakken kaiserbroodjes af voor het ontbijt. We  hadden gisteren gezien dat er een leuke route achter de camperplaats loopt met ongeveer 18 geocaching-caches die we vanmiddag willen gaan lopen maar die moeten we eerst in de GPS zetten en dat is een dingetje als het internet niet zo soepel gaat. Uiteindelijk staat de lijst erin en gaan we op de fiets naar Rijssen.

Winter mini vakantie dag 1

Na nog een klein kerstontbijt-tje en afscheid nemen van Niek en Dewi gaan we onze camper inladen om weer weg te gaan. We gaan naar Rijssen, voor ons best een eind rijden 270 km, we hebben nu langer de tijd dan een gewoon weekend dus kom maar op.

Weekend Sleeuwijk

Mijn beginnende keelpijn van vorig weekend heeft doorgezet naar de rest van de week, een week vol paracetamol en hoesten. Donderdag ben ik weer gaan werken, niet dat dat heel soepel ging maar goed, wel even belangrijk.

Weekend Wijk bij Duurstede

Wow, het is weer weekend en wij gaan weer lekker de hort op. Dit weekend gaan we een kijkje nemen in Wijk bij Duurstede. Maar eerst nog even boodschappen halen en de camper gereed maken voor vertrek. Het is koud en wat bedompt, onderweg is het druk en in de verte zie je wat nevel hangen. Niet echt een lekker vooruit zicht maar zoals altijd maakt dat ons niet uit. De honden springen 20 meter omhoog als ze door hebben dat ze mee mogen en is er geen weg meer terug.

Weekend Linden

Deze week heeft de camper voor de deur gestaan, hij moest nog een  keer naar de garage omdat er toch nog wat olielekkage was, na ons nieuw motorblok. Dat is nu weer opgelost en kunnen weer op pad. Dit weekend is het Linden, op aanraden van onze buren in de straat. Ons Jetje kijkt nieuwsgierig over de schouder van Marco om te kijken waar we deze keer naar toe gaan. Ze is de hele weg alert, terwijl die andere twee rustig liggen en wat weg dutten.

November 2023

Weekend Duizel

Na weer een drukke week, gaan we op pad met de camper. Deze keer hebben we een actieplan morgen (zaterdag dus) hebben we een afspraak staan met een bedrijf die in banden en velgen doet.  Maar dat is morgen pas nu eerst een kilometer of 160 rijden en genieten. We rijden via Tilburg naar Duizel en belande net als iedere vrijdag in de file, ook door dat het weer niet zo lekker is zijn mensen meer geneigd om op de rem te trappen waardoor je al snel file vorming krijgt. Maar goed genoeg gemekker, we zijn lekker weg en wat maakt het uit.

Oktober 2023

Weekend Ouddorp

Het is vrijdag tijd om met de camper op pad te gaan, deze keer gaan we niet ver weg want Marco moet werken in Rotterdam en is pas na vijf uur thuis. We hadden eerder deze week al besloten om lekker naar Ouddorp te gaan een heerlijke plek en zeker met honden, je kan met de fiets een eind weg maar je zit ook zo wandelend op het strand en dan niet te vergeten het grote veld achter op het campingterrein waar ze heerlijk kunnen rennen en vliegen.

Duitsland 🇩🇪 dag 8

De laatste dag van de vakantie is een feit, we doen een bakkie koffie en beginnen de boel af te breken. Wat gaat de tijd snel en wat hebben we genoten. We legen het vuil water en de toilet en gaan onderweg.

Duitsland 🇩🇪 dag 7

Vandaag begint de dag met regen en houdt volgens buienradar niet meer op vandaag. We hebben geen zin om nat te worden en de Rummikub zijn we ook beu. Wat wordt het dan.... beetje keutelen maar. Beetje lezen, puzzeltje maken, tekenen in mijn bulletjournal. We vermaken ons wel.

Duitsland 🇩🇪 dag 5

Het uitslapen gaat steeds beter, vandaag was het al 08:25 dat we uit ons bedje waren. Misschien eind van de vakantie dat het dan lukt om echt uit te slapen, whawha, zal wel niet.

Duitsland 🇩🇪 dag 4

Dinsdag alweer, gaat weer veel te snel de tijd. Maar we mogen niet klagen, we hebben prachtig weer en we zitten in een super mooi gebied. Na een goede nacht ruimen we onze spullen op en zakken we af naar Trier. Waar de tweede helft van onze vakantie zal plaats vinden. We leveren onze pas in voor het sanitair gebouw en vertrekken. Het legen van onze vuilwatertank bewaren we even tot de volgende camping, het wordt hier een hele toer om de afvoer put te bereiken. Wel vullen we hier onze schoon watertank alvast bij, kan maar gebeurd zijn. Nadat we de tuinslang hadden aangesloten merk ik pas hoeveel waterdruk er op dit systeem staat, de koppeling schiet van de kraan los met een waterballet tot gevolg. Dus de waterkraan maar iets zachter gezet zodat onze koppeling het nog aan kan. Onze achterbuurman heeft denk ik nog wel wat werkt voor hij weg kan 🤪.

Duitsland 🇩🇪 dag 3

Zo het weekend zit er op en we staan nog steeds lekker op de camping. Gewoontedieren die we zijn zitten we al aangekleed, gepoetst en gewassen rond 07:30 uur aan de ontbijt tafel. Hoe dan??? Lichaam zit nog in de maandag scene en dan moeten we er normaal gesproken vroeg uit. Na het ontbijt met een lekker gekookt eitje op een broodje, bakkie koffie wordt het tijd dat het toilet wordt bezocht. In tegenstelling tot gisteren, is de gehele camping gehuld in een dikke laag mist en het is koud, niet fris, nee, gewoon koud. Dus wat warme kleding op de fiets mee, handschoenen, wollen muts en een lekkere col.

Duitsland 🇩🇪 dag 2

Zondag morgen zonder zorgen, dat was het motto van vandaag. We slapen uit (ja, tot 8 uur), we hoeven niet met de honden aan de wandel dus is het voor ons uitslapen. Ik zet een bakje koffie en dek de tafel voor het ontbijt. Op de planning staat een fietsroute langs de Moezel richting Trittenheim. Op de camping is al vroeg roerigheid, het is zondag en veel mensen vertrekken vandaag weer, dus de camping stroomt langzaam leeg. We pakken onze fietsen, doen voor de zekerheid onze regenjas in de fietstas en vertrekken.

Duitsland 🇩🇪 dag 1

Zaterdag, een dag dat we normaal al op een camping of camperplaats zitten maar vandaag niet. Vandaag doen we het rustig aan en vertrekken, na dat alles in de camper zit, rond 11 uur richting Duitsland. Bernkastel-Kues is de bestemming, dit ligt in midden in het Moezel-gebied, ik ben benieuwd. De honden waren trouwens niet zo blij dat we zonder hun weg gingen, zij mogen morgen de Villa in dus hebben ook niet te klagen, deze keer dus zonder honden en een volle accu in de fiets.

Dagje Kampeer & Caravan jaarbeurs

Vanmorgen vroeg ging onze wekker genaamd Jet om 07:15 af en konden we ons bed uit. Bakje koffie en daarna een rondje wandelen. Om 09:00 zouden Gerrit en Andrea ons komen ophalen om naar Utrecht te gaan. De jaarbeurs om precies te zijn. Ben benieuwd wat het dit jaar is, de kampeer en caravan beurs.

Weekend Vijlen

Zo, nadat we deze camping, i.v.m. een crematie een week moesten uitstellen, was het er vandaag toch van gekomen. Op naar Zuid Limburg. Afgelopen week kwamen er nog wat bestellingen binnen en zo ook de Victron Touch 50, zodat we nu in de camper een schermpje hebben waarop we kunnen uitlezen hoe ons elektrisch systeem 'ervoor' staat. Tevens kunnen we dan ook het niveau van het gas en de temperatuur en luchtvochtigheid in de camper aflezen. Marco heeft ook een nieuwe zoetwatertank sensor besteld want bij een volle watertank gaf de indicator slechts een kwart tank aan. Als het goed is komt de nieuwe sensor aankomende week vanuit Duitsland aan.

September 2023

Weekend Biest-Houtakker

Zooo, na weer een week werken, vergaderen en overleggen is het weer tijd om onze biezen te pakken. Marco heeft donderdag de camper opgehaald en stond al voor de deur. Na een bezoek bij de pedicure en de Jumbo gaan we richting Biest-Houtakker.

Weekend Westerhoven

Er staat een mooi weekend voor de boeg, ons eerste Familie weekend. De weersvoorspelling is super, voor veel activiteiten te warm maar voor wat wij gaan doen is dit prima.  De camper staat al klaar de koelkast is gevuld en we gaan de pad, volgens TomTom zijn we rond 13:30 op de camping, maar volgens mij dacht heel Nederland dat ze weg moesten gaan om verkoeling te zoeken en waren we pas rond 14:30 op de camping.

Weekend Almkerk

Ja we mogen weer, ja het is iedere keer als we weg gaan weer een feestje. Deze keer ging ook Niek mee om zijn nieuwe slaapmat en slaapzak te testen. Maud was thuis en had andere plannen (iets met jarig zijn en een feestje hebben met vriendinnen 😉.

Augustus 2023

Weekend Etten-Leur

Na een volle week werken na je vakantie is het echt tijd om te ontspannen en te onthaasten. Dus we boeken een camping niet al te ver weg...Etten-Leur IT IS!

Scotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 day 23

De laatste nacht van onze vakantie zit erop, we schommelen nog heen en weer en het is super warm in de hut (airco op standje invriezen hielp niet). Ik ga om 5 uur douchen en naar de koffie bar, Marco blijft nog even liggen in de hoop dat hij nog even in slaap valt. Het is nog stil aan boord en ik zoek een hoekje om rustig te zitten en wat af te koelen. Met mijn boek in handen zie ik dat het leven aan boord langzaam op gang komt. De koffie corner gaat open en ik bestel een Latte. Om 6 uur (Engelse tijd) wordt er om geroepen dat het 7 uur is en dat het ontbijt- buffet geopend is. 5 minuten later komt Marco met al onze spullen aanzetten. Klaar wakker en tijd voor koffie.

Scotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 day 22

Vandaag was de dag van uitslapen en rustig aan doen, ik stond om zeven uur onder de douche. Het was warm geweest vannacht en mijn opvliegers nemen de overhand. Ik wakker, dus Marco ook wakker dus we zitten vroeg aan een bakje koffie. We maken de camper al wat schoon en gooien alvast het een en ander weg wat niet mee hoeft. De camping hier is super rustig en volgens mij staan er alleen Engelse mensen en wij from 'Holland'. Volgens mij is deze camping nog ziet zo oud, modern sanitair, goede douches en alles is hier gewoon af. Tevens mooie blokhutten die ze in de verhuur hebben. Ons kent ons en rond 11:00 uur zijn we klaar voor vertrek, plannen in diverse navigatie systeem ons reisdoel in en vertrekken van de camping. hadden eigenlijk gedacht dat we vrij snel op de snelweg zouden terecht komen, echter werd het eerste deel voor de reis gekenmerkt door landelijke wegen met her en der een golfbaan en tegenliggers blijft een uitdaging, weinig berm dus rustig aan is het motto. We rijden door de meest pittoreske Engelse plattelands dorpjes en uiteindelijk belanden we op de snelweg richting Hull vanwaar de Ferry P&O richting hoek van Holland zal vertrekken. Ook hier blijven ze een grote voorliefde voor rotondes houden en de rechte stukjes snelweg zijn niet langer dan 3 a 4 mijl.

Scotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 day 21

En het eind begint er nu dan toch echt aan te komen, vandaag gaan we een flink stuk naar beneden, zo'n 4,5 uur rijden. We staan vroeg op want slapen is toch wat lastig als je weet dat er mogelijk ladrons op de camping rondstruinen 's nachts. We konden pas na 08:30 de fietsen weer ophalen en ons kent ons, we zijn al helemaal klaar voor vertrek om 08:15🤣. Alleen de fietsen er nog op, accu's aan de lader en gaan.

Scotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 day 20

Zo alweer dag 20, rustig nachtje gehad, maar rond 07:00 begint de weg naast ons serieus tot leven te komen en wij dus ook. Na de bekende ochtend perikelen zoals koffie en ontbijt besluiten we vroeg op pad te gaan, chemisch toilet geleegd en omgespoeld, vuil grijs water geleegd en schoonwater ingenomen, en we zijn pleitte.

Scotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 day 19

Ons plekje op de camping was pal naast een drukke doorgaande weg, waar we voor gewaarschuwd waren bij het boeken. Maar deze nacht hebben we daar weinig van gemerkt, in de avond was het inderdaad druk maar na 22:00 uur viel dat alles mee. Maar vanmorgen rond 6 begon het weer wat drukker te worden en waren we dus op tijd wakker, zal ik maar zeggen. Niet erg want we zijn al de hele vakantie vroeg en we hoeven er niet meteen uit. Nog wat na dutten en we staan op voor een bakje koffie, de route van vandaag hadden we gisteren al gepland dus we hadden alle tijd. Een lekker ontbijtje om te starten.

Scotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 day 18

Was vergeten te vertellen ons onthaal op de camping was, we waren gisteren wat laat van de boot en hadden een krappe marge om voor 20:00 uur op de camping te zijn. Ik had gebeld en de voicemail ingesproken dat we 10-15 minuten later zouden zijn. Komen we om  20:04 aan is alles dicht, nou dat kan er hing een bel dus ik bel aan. Komt een vrouw in haar badjas of er een emergencie is... uh ja wij willen een plekje. Kom morgen maar terug om 8 uur. Dus ik op mijn beste Engels. Nee ik heb gereserveerd en gebeld dus ik wil nu een plek, na wat gemopper mogen we toch binnen en krijgen de code. Nou dat was dat, vanmorgen willen we vroeg weg want we moeten nog een eindje rijden. Weer niemand bij de receptie, weer bellen geen gehoor alleen een hoop gemopper bij haar camper. Dus we zijn gewoon vertrokken dikke doei!

Scotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 day 17

Vanmorgen ging net als gisteren alleen gingen we na het ontbijt toilet legen, vuilwater storten en schoonwater innemen. Daarna op naar de Callanish  stone circle, we moesten dus een stukje terug rijden maar er was nog meer op de planning die kant op dus geen probleem.

Scotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 day 16

Ondanks dat we langs de A58 van Lewis sliepen hebben we niets gehoord en was het muisstil vannacht. We hadden heerlijk geslapen en voor ons doen zelfs uitgeslapen. Vandaag stonden er een paar bijzonderheden op ons lijstje om te zien maar zoals iedere dag beginnen we met .... juist koffie.

Scotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 day 15

Vanmorgen stond de wekker om 06:30 we wilde op tijd weg, want we hoopte op mooi weer en genoeg parkeerruimte bij The Old man Storr. Dus bedje uit, bakje koffie, wc legen, elektriciteit eraf, lozen vuilwater, innemen schoon water en we waren weg. Het was ongeveer 35 minuten rijden volgens TomTom, maar uiteraard was dat wat langer. We reden het mooie weer tegemoet dus we hadden hoop.

Scotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 day 14

De dag begon vroeg, zoals iedere dag. Ik ga mijn bedje uit en zet een bakje koffie, kijk naar buien radar en zie dat het tot 10 nog wel blijft miezeren. Omdat we gaan wandelen en ik niet wil beginnen met regen zullen we wat later vertrekken en besluit ik om eerst maar een wasje te doen. Schijnt af en toe te moeten😉

Scotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 day 13

We worden wakker van het geknisper van de steentjes naast onze camper en tevens de doorgang naar het toiletgebouw. Het is al licht en het zonnetje schijnt volop. We worden langzaam wakker met een kopje koffie in onze ene hand en een bammetje in de ander. Laat de dag maar komen wij zijn er klaar voor.

Scotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 day 12

Vanmorgen na een heerlijke nacht en zonder al te veel spierpijn ons bedje uit. Bakje koffie uiteraard en wakker worden, om ons heen horen we al van alles rommelen. Veel mensen gaan weg vandaag zo te horen. Wat een luxe als je met een druk op de knop je poten omhoog zijn en alleen een elektriciteit snoer moet oprollen en weg bent. Onze route liep langs het bekende viaduct van de Harry Potter trein maar helaas lag deze eruit voor onderhoud, is trouwens een leuke toeristische trekpleister, vooral de parkeerplaatsen zijn in trek. Na de afslag voor de trein en het Glenfinnan memorial werd het een stuk rustiger op de weg. We hadden gehoopt eerder mee te kunnen met de Ferry, maar ze waren de hele dag compleet vol geboekt en moesten dus onze beurt afwachten.

Juli 2023

Scotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 day 11

Vandaag was het plan om naar de Glen Nevis te gaan met de Gondola en het zou aan het weer liggen of we op de fiets zouden gaan of met de camper. Nou dat was vanmorgen geen vraag meer want het kwam met bakken uit de hemel en het zou niet veel beter worden vandaag. Marco checkt hoe laat de gondels gaan en tot onze verbazing zien we dat hij gesloten is voor passagiers omdat vandaag de start is van het WK Downhillen voor de mountainbikers.

Scotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 day 10

Wat een nacht, wakker worden als het niet meer regent is toch ook wel een beetje gek. Maar zo was het vannacht dus was ik veel wakker, maar gelukkig scheen de zon toen we op stonden. Het was al 08:45 toen we uit bed kwamen, we hadden geen haast want onze volgende rit was maar 33 kilometer. Dus eerst een bakkie koffie zoals gewoonlijk en we zien ondertussen alle buren zo'n beetje vertrekken. Maar zoals gezegd hebben we geen haast, we kunnen om 11 uur van de camping af en de volgende pas om 12 uur terecht.

Scotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 day 9

Vandaag gaan we naar Glencoe maar eerst doen we nog een wasje want dat is wel een keer nodig. Zo streng al de camping was met in-checken zo streng zijn ze ook met uit-checken, dat wil zeggen om 11 uur moesten we echt van onze plek af. Om 10:59 was mijn was klaar met drogen en konden we dus nog op tijd weg. Beetje vreemd maar goed, hun zijn eigenaar en houden van regeltjes.

Scotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 day 8

Een drukke dag voor de boeg vandaag, we hebben bij West Coast Tours de Wildlife tour geboekt en moeten om 06:55 bij de terminal zijn. Dus vroeg eruit, wekkertje gaat om 06:00, doen snel een bakje koffie, stoppen onze spullen in de rugzak en off we go.

Scotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 day 7

Vandaag werden we weer wakker van de regen die met grote druppels op ons dak viel. Het was nog vroeg en we lagen nog wat te lummelen in bed, het is vroeg licht hier dus ben je ook geneigd om vroeg op te staan. We doen een bakje koffie, eten een broodje en starten de dag. De auto van onze franse scouting vrienden staat nog steeds in ons uitzicht en we maken dan ook de toiletruimte voor ze open zodat ze naar het toilet kunnen en even kunnen douchen. Terwijl wij schoon drinkwater innemen komt eindelijk de wegenwacht en worden ze weg gesleept. Uiteindelijk na een speurtocht op de camping toch de plaats gevonden waar we het chemisch toilet konden legen, was ook de overnachting plaats van een heleboel midges die uit waren op wraak, voor het verstoren van hun ochtend ritueel. Route in de navigatie gezet en we gaan weer op pad, mooie route maar niet veel tijd om om ons heen te kijken want de bochtige weg vraagt alle aandacht, zeker met het tegemoet komend vrachtverkeer, die vaak de bochten over het midden van de weg moeten nemen.

Scotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 day 6

Vandaag hadden we een rustige dag, we sliepen uit tot 08:15 en werden wakker met dikke druppels op de camper. We staan namelijk onder een flinke boom, dus als het heeft geregend dan regent het nog even na met flinke druppels.

Scotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 day 5

Vandaag vertrokken we vroeg naar Tarbet aan Loch Lomond, het wekkertje gaat om 07:00 ( was ik vergeten uit te zetten). We drinken koffie, eten een broodje en ruimen de boel op om te vertrekken. Marco leegt nog even het toilet, ik gooi een vuilniszakje weg en off we go.