Blogs 2024

Augustus 2024

Totalen Noorwegen

2737 km gereden met de camper32 uur achter het stuur215  liter diesel getankt315 km gefietst4 ferry tochten1 fjord cruise1 treinfietstocht

Noorwegen 🇳🇴 Dag 23

Vanmorgen was het vroeg, heel vroeg, om 02:15 kwamen nog een stuk of 5 campers bij, dat kan wel kloppen want de laatste boot die aankomt is om 01:30. Maar goed onze wekker ging ook vroeg we moesten om 05:00 gaan rijden want de boot werd om 05:30 beladen. Toen we aan kwamen waren ze al bezig met inchecken en konden wij zo aansluiten.

Noorwegen 🇳🇴 Dag 22

Onze laatste dag in Noorwegen breek vandaag aan, we zitten nog op de camping in Mandal die al aardig leeg aan het lopen is als wij wakker worden. We doen een bakje koffie en gaan ons ook gereed maken voor vertrek. Alles legen, grijs-water, toilet en de vuilnis we wilde ook schoonwater innemen maar er zat zo weinig druk op de slang dat we hem bijna moesten vol druppelen. Omdat er nog een rij achter ons stond besloten we om op de volgende plek water in te nemen. Na dat alles gedaan was vertrekken we naar Kristiansand, zo'n 39 kilometer rijden en we zijn op een bobilparking, een grote parkeerplaats speciaal voor campers net even buiten de stad. Vanuit hier is het morgen vroeg nog 5 kilometer voor we bij de ferry zijn.

Noorwegen 🇳🇴 Dag 21

Wat was het weer een dag vandaag, deze begon met vroeg wakker worden maar niet uit bed gaan. Om half zes vertrokken de eerste campers en caravans al van de camping en dat hoor je wel, de camping is ook niet zo groot. Maar goed we hebben heerlijk geslapen en met een ontbijt van bananen mislukte pannenkoeken gingen we aan onze fiets tocht beginnen van vandaag. We nemen mee, water, drone, fototoestel, gps, Geocaching bakje, brander, eten, pan en bestek, een jas want je weet maar nooit. Dus onze fietsen 20 kilo zwaarder maar we komen niets te kort onderweg 🤪.

Juli 2024

Noorwegen 🇳🇴 Dag 20

Vandaag stond in het teken van Mandal, een kleine havenstad aan de zuidkust van Noorwegen. Maar ik had gisteren gezegd met mijn grote giecheltje dat ik vanmorgen pannenkoeken zou bakken dus ja dan moet je je aan je woord houden en stond ik al vroeg te mixen. Moest even kijken hoeveel meel ik zou gebruiken anders had ik voor de hele camping pannenkoeken staan bakken. Maar iedere 3 kleine pannenkoekjes en we konden er tegen aan. De camping waar we op staan is wel een doorvoerhaven, er waren al heel wat plekjes leeg toen we buiten kwamen. Maar wij gaan naar Mandal!

Noorwegen 🇳🇴 Dag 19

Vandaag vertrekken we uit Evje, waar we ontzettend hebben genoten. In ons eerste reisplan zouden we een pitstop maken in Mandal omdat dat volgens Miranda nog mooier zou zijn dan Kristiansand. Even voor de beeldvorming Miranda was onze achterbuurvrouw en woont inmiddels al weer 18 jaar in Noorwegen (lang leve Facebook). Omdat onze plannen anders werden hebben we dat niet gedaan maar waren wel nieuwsgierig naar de plaats. Omdat we nog een paar dagen hebben voor we de boot weer op gaan besloten we om toch nog een bezoek te brengen aan Mandal.

Noorwegen 🇳🇴 Dag 18

Maandag, de eerste dag van alweer de laatste week blehhhh. We slapen echt heel erg uit voor ons doen en zijn pas om half elf uit bed, we zullen het nodig hebben gehad zullen we maar denken. De zon schijn al lekker en we prijzen ons gelukkig dat het al de hele vakantie mooi weer is ( op enkele dagen na dan). We maken een lekker bakje koffie en ik neem een lekkere Noorse cracker, Marco gaat voor een meer solide ontbijt. Ik had een route gepland in route.nl, hierop staan niet altijd de fietspadden aangegeven en dus plan ik ook wel eens wandelpaden of MTB routes in onze fietstocht. Ook voor vandaag wist ik niet helemaal zeker of het allemaal fietspad was, we gaan het zien en we kunnen altijd omdraaien lijkt mij.

Noorwegen 🇳🇴 Dag 17

Zo, het is vandaag zondag. Normaal zijn dan alle winkels dicht, echter hier in het dorp zijn er toch nog een paar supermarkten open, dan zijn we toch wel verwend in Nederland waar op zondag nog steeds veel winkels open zijn. Oké plan voor vandaag is om lekker een stuk te fietsen, onderweg naar deze camping zagen we gistermiddag vanuit de camper wat snel stromend water plus een stuwdam dus dat wordt het doel van vandaag. Maar we beginnen met een heerlijk bakje koffie, het is prachtig weer, volle bak zon maar een frisse wind zodat het niet te warm aanvoelt. Voor het ontbijt snij ik wat tomaten en klus twee eieren, maak ze op smaak met wat kruidenboter kruiden, en maak voor Patty een heerlijk omelet met kaas geheel geserveerd op een vers kadetje met een cappuccino.

Noorwegen 🇳🇴 Dag 16

Het zonnetje kwam al door het raam toen we vanmorgen wakker werden, dat betekend veel goeds voor deze dag. We gaan weer een stukje zuidelijker en we hebben er zin in. Ontbijt slaan we voor het gemak maar even over, we drinken een bakje koffie en gaan de boel ontkoppelen. Rond kwart voor tien rijden we weg, legen eerst het grijs water en slaan dan links af de weg op. Het is volgens TomTom nog 76 km voor de volgende afslag en over 77 km zijn we op de volgende camping. Niet heel spannend zou je zeggen.

Noorwegen 🇳🇴 Dag 15

We werden wakker met getik van de regen op ons dak en dat gaat het ongeveer de hele dag volhouden. We hadden nog een kleine droge opening om even snel naar de supermarkt te fietsen. De rest van de dag houden we ons gemak en dat is eigenlijk ook wel eens fijn, gewoon even niets. Eigenlijk zou ik een wasje moeten doen maar de kosten om te wassen hier is absurt 100 NOK (€8,40) dus dat doe ik op de volgende camping wel. Ik ben al vast wat foto's aan het uitzoeken en weggooien, want niet iedere foto is even mooi en werk alvast wat voor op de blog. Maar goed ......

Noorwegen 🇳🇴 Dag 14

Vanmorgen vertrokken we weer uit Stavanger, een super mooie stad met veel historie en wij hebben daarvan mogen genieten. Maar nu gaan we weer verder, in eerste instantie zouden we de E39 terug rijden naar Kristiansand en onderweg nog wat stops maken maar dan ga je dezelfde weg heen als terug. Dus besloten we om een andere weg te nemen nu de camper niet meer zoveel uitlaatgassen naar binnen gooit. We rijden over de 450 richting Rysstad en zien wel waar het schip strand. We willen zo'n 75 kilometer maken en dan kijken waar iets leuks is om te overnachten.

Noorwegen 🇳🇴 Dag 13

Ohhh echt een hele luie start van de dag, om half tien zit ik nog heerlijk in mijn pyjamaatje aan de koffie en heb net een boterham gesmeerd. Ik heb het koud en heb geen zin om wat te gaan doen. Oké klaar met die onzin, hup aankleden wassen tandenpoetsen en actie. Vandaag op de planning langs de kust naar Sandnes fietsen een route van ongeveer 27 kilometer. Ik ben benieuwd wat voor mooi we zullen tegen komen.

Noorwegen 🇳🇴 Dag 12

Jeetje is het al weer dinsdag, de tijd vliegt hier voorbij dat betekent meestal ook dat we het erg naar ons zin hebben. Vandaag staat in het teken van varen, of zoals wij altijd zeggen we gaan op Cruise. De boot vertrekt om 12 uur vanuit de haven in Stavanger en moeten er om 11:30 zijn, dus we hebben nog wel even voor we weg gaan. We beginnen de dag met een bakje koffie en een bammetje, daarna gaan de fietsen van de camper af en maken we ons gereed voor vertrek.

Noorwegen 🇳🇴 Dag 11

Vandaag gaan we weer rijden, Stavanger it is! We zitten al minder met gekruiste vingers als de vorige keer, dus dat is goed. We rijden via de E39 richting Stavanger en kijken ons ogen weer uit. Wat is Noorwegen toch mooi en wat een ruig landschap waar we door rijden. Volgens de planning komen we rond half elf op de volgende camping aan, beetje vroeg maar misschien hebben we dan wel een plekje, of we moeten even wachten hoe dan ook wij zijn onderweg en hebben ook nog een back-up als dat nodig mocht zijn.

Noorwegen 🇳🇴 Dag 10

Zondag morgen, overal om ons heen hoor ik al ontbijt en afwas geluiden en toch is het nog vroeg. Voor vele misschien een reis dag vandaag, voor ons niet wij gaan vandaag nog een stukje fietsen. Maar eerst..... een koffietje ☕️. De weerberichten zien er niet al te best uit en volgens Buienalarm komen er zelf hele flinke buien aan. Niet dat ik daar veel waarde aanhecht maar om nu zeik nat te regenen heb ik ook geen zin in.

Noorwegen 🇳🇴 Dag 9

Iedere dag wordt het wat later dat we opstaan, zouden we dan toch nog in de vakantiemodus komen😜. Onze luikjes gingen dan ook pas om 09:00 uur open, eerst Niek even een appje sturen want die zal nog niet wakker zijn en bellen we straks wel even. We maken een lekker ontbijt en gaan op de fiets de Gamle Jærbanen rijden, op advies van de mevrouw van het VVV kantoor in Egersund.

Noorwegen 🇳🇴 Dag 8

Gisterenavond of eigenlijk al de hele dag gisteren was er best veel lawaai/muziek in het dorp, recht tegenover onze slaapplek aan de andere kant van het water. Een heus Noorse hardrock band of iets wat daar voor door moest gaan, het was niet zo hard dat we letterlijk konden verstaan wat er gezonden of gekrijst werd maar een constante geluidsstroom. Later op de avond kwamen we er achter dat dit een festival was speciaal georganiseerd voor de jeugd omdat er voor hun weinig tot niets te doen is in Flekkenfjord. Dat maakt het dan toch weer even anders en rond 23:00 uur wat het eigenlijk ook wel stil.

Noorwegen 🇳🇴 Dag 7

Wat een heerlijke dag was het vandaag, de temperaturen waren ideaal, bijna geen wind en een mooi plan. Wat wil een mens nog meer? We slapen wat langer en gaan na de koffie onze spullen pakken, fietsen van de camper af, accu's erin en gaan. Hidra is the place to be vandaag en wat een mooie route hebben we gereden.

Noorwegen 🇳🇴 dag 6

Vandaag gaan we iets leuks doen, denken we... we slapen eerst een beetje uit. Marco zijn darmen spelen nog steeds op, vooral als hij plat in bed ligt, dus korte nachtjes. Ik ga verse broodjes halen bij de bakker die om de hoek zit en maken een lekker ontbijtje. We hoeven pas om 11:30 op de plaats van bestemming zijn dus we hebben nog wel even en doen het daarom ook lekker rustig aan. Onze rugzakken zijn ingepakt met wat eten en drinken, de drone gaat mee en ons fototoestel, je weet maar nooit wat je tegen komt onderweg.

Noorwegen 🇳🇴 Dag 5

Nou dat was me een dagje wel, de reisgoden zijn ons niet helemaal goedgezind en moeten onze reis bijstellen. Eerst maar beginnen bij het begin. Gisteren zijn we terug gegaan naar de garage, de monteur was nog niet klaar en moesten nog een keer 45 minuten wachten, maar eindelijk kwam hij met de sleutels. De camper is nog niet helemaal gemaakt omdat er nog een gaatje zit in het uitlaatspruitstuk en we dus nog steeds uitlaatgassen voor in het motorcompartiment verliezen, maar het zou minder moeten zijn als dat hij kwam. Alle bouten zitten vast en hij heeft alles verder dicht gesealed en dit zou door de warmte van het motorblok moeten harden en dus steeds minder moeten worden. Oke niet ideaal maar we kunnen verder. We zetten de fietsen weer achter op en gaan, eerst even lozen en vullen bij het camperservice station om de hoek en daarna hop naar de volgende slaap plaats.

Noorwegen 🇳🇴 dag 3

Voor de verandering zijn we weer eens wakker voor de wekker gaat. Het regent nog steeds en zitten klaar wakker om kwart over zes in de camper. Nou ja dan maar vroeg naar de ferry. We doen de poten omhoog halen het scherm van de voorruit en rijden om kwart over zeven van de camping af. Ja, dan sta je wel wat langer te wachten maar dat vinden we niet erg, weer een stukje dichter bij Noorwegen.

Noorwegen 🇳🇴 dag 2

Daar ging de wekker om 07:00 uur en werd ik abrupt uit mijn droom gerukt. Even was ik in de war omdat mijn telefoon een heel ander geluidje maakte als normaal, maar binnen enkele seconden had ik het door en sprong uit bed. zo de eerste nacht zit erop, we zetten een bakje koffie gaan ons wassen en vertrekken. Eerst even tanken en dan de snelweg op.

Noorwegen 🇳🇴 dag 1

Eindelijk is het zover we mogen eindelijk weer naar Noorwegen. Was nog wel even spannend of deze hele trip wel kon doorgaan omdat Marco zondagnacht wakker werd met hevig darmkrampen en liep hierdoor de gehele nacht te ijsberen, krampen komen en gaan en Marco dacht dan ook aan nierstenen (dr Google). Volgende ochtend de huisarts gebeld, urine ingeleverd en na een bezoek van de huisarts aan huis werden nierstenen uitgesloten en gaat het om een darmkoliek, dus pijn/krampen in een hol orgaan. Oke, en nu....? Pijnstilling in de vorm van diclofenac en heel licht verteerbaar voedsel eten. Dokter gaf aan dat dit 4 tot 5 dagen zou kunnen gaan duren. Kortom, Marco had een leuk weekje in bed waarbij de diclofenac de scherpe randjes van de koliek pijn wegneemt. Donderdag ochtend een hoop geborrel in Marco z'n buik en voor het eerst deze week aandrang om naar het toilet te gaan,  de krampen werden wel minder maar 1,5 uur na het eten was er nog steeds een beurs gevoel in de maag. Het ziet er dus naar uit dat we toch op vakantie kunnen weliswaar met een overdosis aan diclofenac mee.

Weekend Den Helder

Het laatste weekend voor dat we op vakantie gaan, gaan we nog een keer naar Den Helder om te zien hoe Niek en Dewi hun huis vordert. De laatste keer zat net de keuken en de badkamer erin en voor de rest eigenlijk nog niet zo veel. Wat zou er zijn veranderd en wat zijn de plannen????

Juni 2024

Weekend Oudenhoorn

Dit weekend staat in het teken van Familie weekend, vorig jaar was de eerste keer dat we dit gedaan hadden en hebben toen gelijk besloten dit ieder jaar te doen. Het is dan ook even puzzelen wanneer iedereen kan en zo kwamen we uit op dit weekend. De honden gaan niet mee en gaan voor het eerst naar dierenpension Melishoeve in Meliskerke. Ze worden vriendelijk opgevangen en we mogen ze zelf in hun hok doen voor dit weekend, prima dus.

Weekend Cadzand

Vorige week wisten we nog niet waar we naar toe zouden gaan en toen ik aan het zoeken was belandde ik in Cadzand op de kaart. Even doorgespit en de reviews gelezen en Cadzand it is!

Weekend Waarde

Dit weekend blijven we in Zeeland, niet zo ver is ook wel eens leuk. De camping ligt in het dorp Waarde vlak bij Kruiningen ongeveer 30 minuten rijden. Nadat we nog een rondje met de honden doen vertrekken we, vanaf 14:00 uur kunnen we terecht bij 'Zeeuws genieten bij Iris' en rijden om 14:03 de parkeerplaats op. Ik meld me bij de receptie, lees; eetcafé, en wordt vriendelijk ontvangen en krijg uitleg over de camping en de pizza's die vanavond worden gebakken. Ik loop terug naar Marco en vertel waar we kunnen staan en dat is eigenlijk overal waar het verhard is.

Weekend De Heen

Daar gaan we weer, vrijdag de dag van vertrekken en genieten. Opa gaat dit weekend ook mee en we gaan niet zo ver weg, het plaatsje De Heen vlak bij Steenbergen in Noord Brabant is the place to be. Maar voor dat het zover is moet er eerst nog gewerkt worden en kunnen we om 13:30 vertrekken. We hadden ook nog een tussenstop bij mobiledrome langs voor een offerte. Sinds het eerste jaar dat we de camper hebben is ons verduisterings/hor gordijn boven de eettafel kapot en hebben we eigenlijk nooit laten maken. Dus we dachten laten we eens kijken wat de kosten zijn hiervoor....hadden we beter niet kunnen doen. Over de 1000 euro voor het gordijn en het installeren. Nou hier wachten we dus nog maar even mee, de klemmetjes van de HEMA voor 2,50 werken ook prima.

Weekend Sint Geertruid

Zo, een volle week met veel regen zit er weer op. Op het werk was het ook stiekem weer druk met begrotingen en vergaderingen, maar dan is het eindelijk vrijdag.  De camper heeft afgelopen week bij de garage gestaan voor een beurt plus APK en rondom in de nieuwe remblokken en de deur is weer gemaakt. Storingsmelding van de Airbag werd nagelopen en hier dient een nieuwe module voor besteld te worden, uiteraard staat deze in back-order, schijnt een veel voorkomend euvel te zijn van de Fiat Ducato van dit bouwjaar. Tevens zijn er foto's genomen van het deurslot zodat ook hiervoor contact kan worden opgenomen met de Dethleffs dealer voor een nieuw deurslot. Nadat we een rib uit ons lijf hadden gedoneerd aan het, wel fijn, garagebedrijf konden we ons huisje op wielen weer mee nemen.

Mei 2024

Pinkster weekend Ven-Zelderheide, dag 3 & 4

Zondag morgen 1ste Pinksterdag, het is nog vroeg als we wakker worden en starten de dag met een bakje koffie. Daarna aankleden en met de honden naar buiten, Marco komt even later ook met de teckel aangelopen. De tafel en stoelen worden klaar gezet voor het ontbijt, het weer is een beetje mmmmm tja, maar de temperatuur is lekker en we gaan lekker buiten ontbijten. Marco maakt een Engels ontbijt met witte bonen in tomatensaus, worstjes, bacon en scambeld eggs. Opa schuift ook aan en nemen nog een bakkie koffie.

Pinkster weekend, Ven-Zelderheide dag 1 & 2

Een dag later dan eigenlijk gepland maar we zijn vertrokken naar Ven-Zelderheide, nog nooit van gehoord maar we gaan het beleven. Onze koelkast was kapot en moest nog even gemaakt worden, want zonder koelkast is geen optie. De mannen van Recreage uit Grijpskerke hadden het goed voor elkaar en we konden de camper al weer op tijd ophalen. Dit weekend worden we vergezeld met de vader van Marco (89 jaar)  die een nieuwe tent had gekocht en deze moet natuurlijk worden uitgetest. We vertrokken eigenlijk op de zelfde tijd als we normaal gesproken gaan rijden op vrijdag. Het was druk op de weg in verband met het Pinksterweekend en we kregen ook nog een flinke regenbui op ons dak. Maar eenmaal op de camping was het droog.

Hemelvaart weekend Opoeteren, dag 4&5 🇧🇪

De dag begint goed, ik ben al vroeg wakker en begin eerst maar met het bijwerken van de blog, met een heerlijk cappuccionootje zit ik al in het zonnetje buiten onder de luifel. Marco maakt in de tussentijd het ontbijt klaar en we moeten nog even bedenken wat we gaan doen. Het wordt warmer dan gisteren dus echt ver kunnen we niet met de honden gaan fietsen. Het word denk ik een klein rondje in het bosrijke gebied waar we nu zitten. Maar eerst wakker worden, ontbijten en aankleden en dan zien we wel. Ik vind het nu al lekker 😜.

Hemelvaart weekend, Opoeteren dag 2 🇧🇪

Zo, na een rustige heenreis komen we langs de Carrefour supermarkt, het is goed weer dus dat betekent dat we eindelijk weer aan de BBQ kunnen gaan opstoken. Kunnen hier mooi parkeren en Patty duikt de winkel in (een van de weinige supermarkten die open zijn, het is tenslotte Hemelvaartsdag) en komt het veel lekker voor op de BBQ weer naar buiten. We rijden door naar de camping, zijn er mooi rond 13.00 uur, Patty eruit naar de receptie die echter tot 13.30 gesloten is, dus maar even de honden in het nabijgelegen bos uitgelaten.

Hemelvaart weekend, Leopoldsburg dag 1 🇧🇪

Weer een beetje gekke week en er moest wel weer eens wat stuk gaan aan de camper, deze keer was het het bedieningspaneel MP20-T van Schaudt. Marco het hele internet afgepluisd, dit paneel schijnt niet meer te worden gemaakt maar Marco vond op Marktplaats wel iemand die deze maakt of reviseert of hoe je dat ook noemt. In ieder geval we hebben een adresje die ons kan helpen om de camper weer heel te maken. We zijn ook nog op visite geweest bij Pascal die met zijn mountainbiken stuntman wilde spelen waardoor zijn hele hand en pols nu in de Mecano schroefjes zit.

Weekend Stellendam

Dit weekend stond eigenlijk in het teken van Brabant maar omdat mijn schoonvader vandaag ter controle naar het ziekenhuis moest, besloten we om het dichter bij huis te zoeken en op de eilanden te blijven. Deze keer niet de Zeeuwse maar de Zuid-Hollandse, we boeken een plekje in Stellendam, een kleinschalige camping met een B&B erbij. Het weer belooft niet veel goeds maar we hopen op een paar droge uurtjes op zaterdag. De weg naar Stellendam is rustig er is niet veel verkeer maar door de regen is het wel oppassen geblazen. Met tegenliggers van grote vrachtwagens schud de camper heen en weer en zijn beide handen aan het stuur noodzakelijk. We worden vriendelijk ontvangen en krijgen wat folders mee, ook een folder van een Pizzabus die om 17:00 op de camperplaats zal zijn. We kunnen dan een verse pizza bestellen en in het cafe op eten.

April 2024

Weekend Pelt 🇧🇪

Na twee weken is het weer zover, we mogen weer. Marco had voor zijn werk in het buitenland gezeten en alleen op pad met de camper doe ik liever niet. Dus na mijn werk stond de camper al klaar, nog wat kleine dingen en we konden gaan. Op het nieuws was deze week al een paar keer gezegd dat ze een enorme drukte verwachtte op de wegen richting het zuiden. Op TomTom stond het bij Antwerpen helemaal vast en we besloten daarom ook om via Tilburg te rijden. Het viel reuze mee, op een paar geijkte files na verliep de reis soepel. Aangekomen in Pelt bij de Ballasthoeve moest ik me aanmelden bij het fietscafé, daar werd ik vriendelijk ontvangen en kreeg van alles mee, boekjes van de omgeving een sleutelhanger maar ook kaartje (ter grote van een kaartspel) met wandel en fietsroutes.

Weekend Weert

Zo, de week zit er weer op, dus tijd om er op uit te trekken. Marco had nog wat binnengekomen werkzaamheden die hij voor het weekend afgerond wilde hebben en dus vertrokken iets later dan normaal richting Weert waar we met de reservering plek nr.5 toegewezen hadden gekregen. De heenweg werd gekenmerkt door vele files onderweg, hebben van Tilburg tot Best veel file gehad, voorbij Eindhoven was het ook weer feest dus we waren blij dat we op de camperplek waren aangekomen.

Maart 2024

Paasweekend, Swalmen dag 3 en 4

Wakker worden en denken dat je flink hebt uitgeslapen, 🤣🤣. De vooruitzichten zien er goed uit en hebben een mooie route op de planning. maar we beginnen de dag met een heerlijk kopje koffie! En een goed ontbijt, overal op de camping zie je mensen buiten zitten en zich klaar maken voor de dag. Er staan al heel wat fietsen klaar om te vertrekken en er komen nog steeds mensen aan op de camping, het wordt al aardig vol.

Paasweekend Swalmen dag 2

Dag 2, na een heerlijke nacht worden we wakker gemaakt door de vogeltjes die de boel bij elkaar kwetteren. Vandaag op de planning een flink stuk fietsen door de natuur (NL-DU-NL-DU) een wirwar aan grensoverschrijdingen dus ik ben benieuwd wat we tegen komen. Soms lijkt het op route.nl dat je door het bos gaat maar dan is het door de weilanden dus het is altijd een verrassing waar we door heen gaan. Maar duidelijk is wel dat we diverse keren van Nederland naar Duitsland gaan en andersom.

Paasweekend, Swalmen dag 1

We hadden een mazzeltje dit weekend en konden daarom op donderdagmiddag vertrekken en Maud wilde wel op de honden passen, dus we hebben het rijk alleen. De camper had de hele week al voor de deur gestaan en was hij dus al (op de fietsen na en schoon water) helemaal klaar voor vertrek. We gaan naar Limburg, ja alweer en volgende week ook 🥰. Dit keer gaan we naar Swalmen en ligt de boerderijcamping aan de Duitse grens in een mooi natuurgebied het Swalmdal.

Weekend Kloosterzande

Het is weer vrijdag, de camper is klaar voor vertrek als ik thuis kom van mijn werk. Ik had nog wat boodschappen gehaald voor dit weekend, deze in de camper gedaan, honden uitgelaten en we vertrokken. We gaan niet zo ver deze keer, naar de overkant zoals wij dat zeggen. Kloosterzande is the place to be, voor dit avontuur. De weersvoorspelling is niet heel gunstig, maar goed Pelleboer zat er ook wel eens naast😉. Deze keer gaat de vader van Marco ook mee, de beste man is inmiddels 89. Afgelopen week heeft ie een porta potti gekocht en een 51 cm hoog luchtbed, wij hadden nog wel een tent dus die kan hij mooi gebruiken.

Weekend Kessel

Jeeeh, het is weer vrijdag. Een gekke werkweek voor mij en ook nog eens snotverkouden maar daar geven wij niks om en vertrekken na de lunch richting Limburg. We hadden deze camperplaats al diverse keren voorbij zien komen in blogs en vlogs van andere camperaars en waren wel gecharmeerd van de recensies.Dus onze bestemming is Camperplaats Kessel!

Weekend Oud-Alblas

Zo, na een weekje werken trekken we er lekker op uit. Marco was vrijdag al vrij en had de gehele camper mooi gewassen en alle boodschappen al ingeruimd. Opa was al onze Sam de tekkel wezen ophalen, hij wordt door de staar in zijn ogen nu echt visueel gehandicapt en thuis wie hij de weg wel te vinden maar op vreemde camperplaatsen gaat dit het niet meer worden, en opa vindt het wel gezellig. Ik was rond 13.00 uur thuis en konden we eigenlijk meteen vertrekken. Marco had een lekker snack-pack voor me gemaakt met wraps/kruidenkaas en gerookte kaas, wat blokjes kaas met scherpe mosterd en wat stukjes augurk met cherry tomaten. De zon schijnt en er staat wel een frisse wind, wat je goed kan merken tijdens het auto rijden. Nadat we de camper hadden af getankt en ook de LPG hadden gevuld rijden we in anderhalf uur richting Oud Alblas. Voor ons een gemakkelijk route die we al vaker gereden hebben, normaal draaien we dan de A15 op echter nu rijden we recht door en na 6 km staan we dan ook bij de camperplaats. Ik ga nog even vragen waar we kunnen staan en dit is makkelijk, 'zoek maar een plekje uit' dus zo gezegd zo gedaan en staan bijna midden in een weiland.

Weekend Den Helder

Na een hectische week en een rollercoaster aan emoties kunnen we eindelijk weer even bijtanken. Deze keer gaat de reis naar Den Helder, bezoekje aan Texel en het nieuwe huis van onze zoon en schoondochter bewonderen. Maar voor het zover is moest ik eerst nog een ochtend werken, Marco had  in de ochtend nog verschillende afspraken staan en daarna alles al klaar gezet dus de fiets op de camper en gaan. De reis ging uiteraard van file naar file, een verkeerde afslag en toch weer op de goed route terecht komen zonder het door te hebben, heel veel politie en bergingswagens en na ruim 3,5 uur staan we dan in hartje Den Helder bij camperplaats Willemsoord.

Februari 2024

Weekend Schelluinen

Deze week is weer voorbij gevlogen en is het alweer vrijdag, na een ochtend werken zijn we beide zover om weer te onthaasten en te genieten van het weekend. De camper staat al ingepakt en de fietsen staan op de fietsdrager, dus nog even de honden uitlaten en we kunnen gaan. Het zonnetje schijnt lichtjes en de regen is gestopt dus we hebben goede hoop voor wat betreft de weersomstandigheden dit weekend. Het is redelijk rustig op de weg (voor een vrijdag middag) en zijn ook lekker op tijd op de camper plaats.