Weekend Etten-Leur

Gepubliceerd op 20 augustus 2023 om 20:00

Na een volle week werken na je vakantie is het echt tijd om te ontspannen en te onthaasten. Dus we boeken een camping niet al te ver weg...Etten-Leur IT IS!

Na ons ochtend ritueel en nog wat werken gooien we de camper vol en zijn pleite. Dan hoef je eigenlijk niet zo ver ( maar 1 uurtje) en dan sta je toch nog in de file, we sluiten dus netjes achteraan en wachten onze beurt af voor de afslag er is. Google maps stuurt ons weer op een route dat je eigenijk denkt dit kan toch makkelijker, maar goed uiteindelijke zijn we op de camping en krijgen een plaatsje toegewezen. We staan allemaal op een rij rondom een grote weide. Het is er druk en na 10 minuten ofzo lijkt het of iedereen op pad is en lijkt het weer leeg op de camping.

Maar poeh wat is het benauwd en warm, we doen dus niet veel. Hebben de luifel en het schaduwdoek uit en de ventilatie hangt aan de tafel die wat verkoeling geeft.

Onderweg zagen we aardbeien automaten langs de weg hiernaar toe, dus Marco op de fiets terug maar deze automaat was alleen met cash dus helaas pindakaas. Omdat het zo lekker weer was wilde we eigenlijk wel BBQ-en maar hadden daar eigenlijk geen spullen voor mee. Marco weer op de fiets nu naar Rijsbergen om daar de supermarkt leeg te kopen.

Na het eten gaan we wandelen met de honden, de weg tegenover de camping loopt dood maar en is ook een knooppunt die daar naar toe gaat. Dat betekend meestal een bos of een wandelpad. Enzo ook hier we lopen een lekker bos in, wat op viel was dat de honden tammetjes met ons mee lopen.  Normaal is het rennen en vliegen, trekken aan de lijn enz enz. Dus ook voor de honden was het te warm.

We zetten de airco aan om de warmte een beetje uit de camper te halen voor we gaan slapen en daarna gaat de ventilatie aan. De honden horen we niet meer na het laatste rondje.

Zaterdagochtend, het is weer benauwd en we zijn vroeg wakker. We gaan na het ontbijt met de fiets naar het bos, het is ongeveer 2 km fietsen dus dat valt mee. Ook nu zijn de honden tammetjes en dribbelen lekker naast de fiets. Zelfs de Teckel wil niet uit zijn mandje. We lopen een km of 1,5 en stappen dan weer op de fiets terug. Met deze temperaturen doe je niet zoveel en ook wij zitten lekker buiten en doen het hoog nodige.

's Middags eten we een lekker broodje Axel en Marco maakt een puzzeltje en ik lees mijn boek uit. Dit boek had ik gevonden via een facebook groep over het eiland Lewis waar we geweest waren. Het leuke was dat ik heel veel herkende en precies wist waar het was.

's Avonds eten we lekker noedels met garnalen en kip en genieten van de  heerlijke zwoele avond en morgen, morgen zien we wel weer verder.

We vertrekken vroeg uit Etten-Leur om naar het Veerse Meer te gaan, de plek voor de honden om even af te koelen en dat is nodig na deze warme dagen.

Mijn zwager en schoonzus zijn er al dus ons plekje is een soort van veilig ;).

Er is een heerlijk windje en dat koelt de boel een beetje af, we hadden nog niet ontbeten dus eerst maar snel een broodje in de oven. Andrea had al koffie gezet dus ons ontbijt was compleet.

Maud kwam ook nog even en heeft lekker met Marco en de honden gezwommen, ook Niek en Dewi kwamen in de avond naar ons. Dus ons weekend was weer leuk gevuld en we hebben genoten van het camperen, familie en het Veerse meer.

Recreatieboerderij de Menmoerhoeve

Zundertseweg 66
4876 NL Etten-Leur

menmoerhoeve.nl

Van Gogh Nationaal Park is de naam van een 'allesomvattend' gebiedsontwikkelingsplan van diverse Noord-Brabantse overheden, bedrijven, organisaties en particulieren. Het park zal een gebied omvatten tussen 's-Hertogenbosch, Waalwijk, Loon op Zand, Tilburg, Eindhoven en Helmond. Wikipedia

Etten-Leur is een gemeente en woonplaats in de Nederlandse provincie Noord-Brabant. De gemeente telt 44.652 inwoners en heeft een oppervlakte van 55,90 km². Wikipedia