Noorwegen 🇳🇴 Dag 16

Gepubliceerd op 27 juli 2024 om 20:00

Het zonnetje kwam al door het raam toen we vanmorgen wakker werden, dat betekend veel goeds voor deze dag. We gaan weer een stukje zuidelijker en we hebben er zin in. Ontbijt slaan we voor het gemak maar even over, we drinken een bakje koffie en gaan de boel ontkoppelen. Rond kwart voor tien rijden we weg, legen eerst het grijs water en slaan dan links af de weg op. Het is volgens TomTom nog 76 km voor de volgende afslag en over 77 km zijn we op de volgende camping. Niet heel spannend zou je zeggen.

Na ongeveer 25 kilometer komen we een prachtige waterval tegen en zijn net op tijd om op de parkeerplaats te stoppen. We maken op ons gemakje foto's en Marco maakt nog drone opnames, ik ben benieuwd hoe deze er uit zien. Ik zag wat opgestapelde stenen en dacht dat kan ik ook, deden we vroeger op Aruba ook😉.

Maar ook deze korte route is weer een schouwspel aan ansichtkaarten die na iedere bocht tevoorschijn komen. Ik probeer zoveel mogelijk op te slaan, foto's te maken en af en toe een filmpje maar wat je hier in het echt ziet is moeilijk op foto neer te zetten. De natuur de rust en alles lijkt zo te moeten zijn, dat aan de zijkant regelmatig industrie is dat blokken we😳.

We rijden op het gemakje door en komen onderweg ook nog een dam tegen maar de camping is niet meer zover en hier kunnen we wel op de fiets naar toe. Even een route maken in route.nl dan zien we gelijk of er fietspaden zijn of dat we op de weg moeten fietsen. 10 minuten later sta ik in de receptie van de Odden camping in Evie, een vriendelijke man staat me te woord en na alle gegevens te hebben genoteerd haal ik mijn pas door de automaat en kunnen we een plekje uitzoeken. Weer een kijk maar waar je wil gaan staan, nou en dat doen we dan ook en vinden een mooi plekje aan de waterkant. Volgens de kenner is de rivier waar we aan staan de warmste in Noorwegen, maar dat hebben we al eens eerder gehad in Grimstad🥶

Als de camper op zijn plek staat gaan we "ontbijten", het is tenslotte al 12 uur en onze buikjes hebben honger. Na de lunch pakken we de fiets en gaan het dorp in, het is er gezellig druk en er is van alles te doen. Er rijden diverse oude militaire voertuigen (zitten vlakbij het militair museum), maar ook verschillende auto's met reddingshonden wat die aan het doen waren weet ik nog niet. We zetten onze fietsen neer en gaan lopend verder en belanden op een terrasje, het ene lekker ruikende bord na het andere wordt geserveerd en wij besluiten dat we hier vanavond eten.
Smil Thai mat, heb er nu al zin in, gelijk maar even het menu meegenomen zodat we dat kunnen vertalen🤣🤣

Ons gas en water was bijna op dus toen we terug kwamen op de camping hebben we alles weer afgekoppeld en zijn eerst gas gaan tanken en daarna water gaan vullen, de rest van de middag genieten we van de zon die heerlijk schijnt.

Nou ik kan vertellen het is net zo lekker als dat het eruit ziet, mmmmmmm

• Van - naar
    • Rysstad-Evje
  • Kilometers
    • 77 km
  • Slaapplek
  • Diner
    • Thai mat

Evje is een voormalige gemeente in de oude provincie Aust-Agder in Noorwegen. De gemeente van 177 vierkante kilometer bestond van 1877 tot 1960. Het was gelegen in wat nu het oostelijke deel is van de huidige gemeente Evje og Hornnes in de Setesdal-vallei van de provincie Agder. Wikipedia