Nederland 🇳🇱 dag 11 & 12

Gepubliceerd op 28 juli 2021 om 20:00

Zo de dag weer goed gestart, de camping in Nieuwland was mooi maar niet om nog even te blijven hangen, dus vroeg weg en onderweg gestopt om met de honden te wandelen. Dit keer was de stop op een voor mij bekent plekje, Het Joe-mann theater in de Sonse bossen. Maar voor we daar aan kwamen zagen we een betere parkeerplaats bij de Bevrijdendevleugels. Hier de camper neer gezet en de rode route gaan wandelen. Bij terug komst hadden we wel wat honger en zagen dat er ook een restaurant bij is, 't Boshuys. We werden hartelijk ontvangen en de honden kregen weer wat lekkers. Na de menukaart te hebben doorgespit besloten om toch maar voor het 12-uurtje te gaan.

Moe en vol van het eten gingen we weer verder naar de provincie van de vlaaien, Limburg, Susteren stond op de planning. Het smalste deel van Nederland om precies te zijn met zo'n 8000 inwoners toch wel een flink dorp te noemen.

Onze gastheer is een jonge gozer die helemaal vol verf zit, hij is bezig de boel op te knappen. We worden hartelijk ontvangen en krijgen een rondleiding over het terrein daarna mogen we zelf een plekje uitzoeken wat we mooi vinden. Nadat we gesetteld zijn gaan we op de fiets om de boodschappen en halen 2 nieuwe honden riemen bij de dieren-speciaal zaak. Op het moment dat we terug fietsen begint het dreigen van slecht weer dat boven ons hangt, we redden het net op tijd om voor de bui binnen te zijn. De camper is warm en we zetten maar gelijk de airco aan om de honden wat af te koelen na de fietsrit.

Als ik de aardappels wil gaan koken blijkt dat ze net iets te lang in de koelkast te hebben gelegen bleeeh. Op het vakantie resort naast de camping is een friettent en ik haal daar wat friet voor bij het vlees wat op de planning van van avond stond.

Heerlijk was het. Het blijft regenen, en wij blijven binnen of zitten onder de luifel, we komen de avond wel door met een Netflix-je.

We blijven hier 2 nachten dus we hebben morgen de hele dag de tijd om Susteren en omstreken te ontdekken.

Dag 2 in Susteren begint rustig, voor ons doen zijn we laat wakker en nemen de tijd om te ontbijten en een wasje te draaien. Ondertussen moet er ook nog met de honden gelopen worden. Na dat de was aan de waslijn hing gaan we op pad, een stukje fietsen en daarna het wandelpad op.

Dit bleek een stuk te zijn van het bekende Pieterpad, we kwamen daarom ook erg veel wandelaars tegen. Toen we in het dorp Slek aankwamen hebben we een heerlijke lunch genoten.  Deze keer geen 12 uurtje maar iets anders...

Bij terugkomst hebben we lekker niks gedaan, nou ja niks. De was opgeruimd, een camping gezocht voor de laatste paar dagen van de vakantie en ik moet zeggen met 3 honden is dat toch wat lastiger als dat je denkt. 2 honden is meestal geen probleem maar 3 is moeilijk. We hebben wel al bedacht dat als we naar de Noordkapp gaan we de honden niet meenemen. Voor nu is het prima hoor maar als je zo'n grote reis gaat maken en van alles wil zien is honden toch een probleem. Dus we moeten opzoek naar een honden pension voor volgend jaar. Maar zo ver is het nog niet eerst nog maar even genieten van wat we nu allemaal doen.

Na de avond maaltijd nog een rondje om het golfterrein gedaan en nog wat gelummeld, morgen gaan we naar Someren en hoop ik nog even mijn broer en zijn familie te kunnen zien. Zal ze eens een appje sturen, altijd leuk om iets af te spreken als je toch dicht bij bent.

Camping Hommelhof
Hommelweg 1
6114RR Susteren

hommelhof

Susteren is een stadje in de gemeente Echt-Susteren, provincie Limburg. Susteren telt op 1 januari 2021 7.995 inwoners en heeft een oppervlakte van ongeveer 28,34 km². Wikipedia