Weekend Loon op Zand

Gepubliceerd op 3 april 2022 om 20:00

Ohhhh wat was het een slechte voorspelling van het weer, maar we gingen toch wat kan ons een beetje kou schelen? We gaan vooral lopen met de honden dus dan worden we vanzelf warm.

So off we go, op naar Loon op Zand, dit was met recht een mini camping, met 5 camper plaatsen en verder eigenlijk ook niets was het echt mini, er was 1 douch en 2 wc's. Wel schoon hoor en een heerlijke douche moet ik zeggen. We werden ontvangen door de boer zelf en hij stond een beetje te kijken dat we toch waren gekomen aangezien de weersvoorspelling niet zo best was.

Na dat we de camper op zijn plek hadden gezet zijn we naar de Loonse en Drunense duinen gegaan, dat was een kleine 500 meter. Heerlijk gewandeld, honden af en toe los als we niemand in de buurt zagen dus die konden heerlijk rennen. Eenmaal terug hebben we lekker de kachel aan gedaan en gerelaxed, nog even wat aan school gewerkt en wat Netflix gekeken. Ik had voor de eerste dag een Knorr pakket bij met gnocci en dat was verassend lekker moet ik zeggen, heerlijk met spinazie en champignons.
We hadden besloten om de honden deze nacht niet vast te zetten maar los te laten in de camper, dat duurde wel 3 seconden voor ze bij ons op bed lagen, we lieten het maar zo omdat het zo koud was en de honden uiteraard geen eigen dekbed hebben.

Het was voor Marco en mijzelf dus een mindere nacht, veel wakker en veel poten in je rug of in je gezicht, geen succes dus de komende avond gaan ze weer vast.
Na het ontbijt gaan we lekker wandelen en stippelen een route uit dat halverwege een terras kent, de roestelberg, waar we dan ook heerlijk hebben geluncht. Met een verrassende smaaksensatie moet ik zeggen. Ik bestelde een bospaddenstoelensoep en Marco een tomatensoep, de ober vroeg of we er room op wilde en we antwoorden beide met ja. Toen de soep kwam zag ik een toefje, als zijnde slagroom op mijn soep, Marco keek mij aan en allebei dachten we uhhh is dit zoet of niet. En tot onze verbazing was het zoet, gekke kombi toch? Maar opzich helemaal niet verkeerd een zoet dot slagroom op je soep. Net voor we naar het restaurant gingen zagen we dat het losloopgebied daar aan grensden en hebben onze route in routeplanner even bij geschaafd en gekozen om door het losloopgebied te gaan, wat wel betekend dat we wat om moesten lopen. Mijn enkel hield het goed dus huppakee gaan met die banaan.

Na 10 kilometer stiefelen komen we terug op de camping, het weer is lekker maar wel koud. Op het moment dat we terug zijn komen er ook weer wat sneeuw vlokken naar beneden. Marco en ik gaan om beurten douchen en duiken dan lekker de warme camper in, genieten van een bakje koffie en relaxen wat, ik kijk nog een netflixje en Marco ligt op bed op zijn laptop wat te bekijken. Prima zo, heerlijk genoten en blij dat we toch zijn gegaan ondanks het weer.

Voor de volgende keer nemen we de mountainbikes mee en gaan dan zonder honden, moeten we wel een mountainbikevignet halen ander mogen we niet het terrein op, ik weet niet hoe streng ze controleren maar dat ga ik ook niet testen.

Zondagmorgen na het ontbijt gaan we de spullen inpakken en opruimen, lopen nog een rondje door het bos en gaan dan opweg naar Zeeland, weer een lekker weekend achter de rug.
Kijken wat het volgend avontuur wordt, ik zal eens goed gaan zoeken in de buurt. Ik heb er nu al zin in !!!!

Minicamping Moonen
Loonse Molenstraat 42A
5175 PT LOON OP ZAND

svr.nl/camping

De Roestelberg
Roestelbergseweg 2
5171 RL Kaatsheuvel

de-roestelberg.nl/

Loon op Zand is een gemeente in de Nederlandse provincie Noord-Brabant, bestaande uit de kernen Kaatsheuvel, Loon op Zand en De Moer. Het gemeentehuis bevindt zich in Kaatsheuvel omdat deze kern de meeste inwoners telt. Wikipedia