Weekend Luxemburg ๐Ÿ‡ฑ๐Ÿ‡บ Larochette-Medernach

Gepubliceerd op 18 april 2022 om 20:00

Na een week van werken en vergaderen was het zover, een weekend naar Luxemburg waar onze vrienden al een weekje vertoeven. Zin in!!!

s Morgens eerst de honden weg gebracht naar villa Hondegem in Serooskerke. Het is een eindje rijden maar ze hebben het heerlijk daar. Sam zit in het senioren gedeelte en de andere 2 zitten in de speeltuin๐Ÿ˜‰.

Dag1;

De camper was al ingepakt en Marco zat al te wachten, we moesten nog even gas tanken en ook maar even diesel vol gegooid. We werden omgeleid bij Antwerpen en reden met de camper dwars door de stad, niet echt makkelijk en sneller was het ook niet na de drukte even een parkeer plaats gezocht om even een bakkie koffie te doen en een lekkere boterham. Wat is dat toch ideaal dat dat kan onderweg.

Na een flink eindje rijden komen we aan op de camping, daar worden we vriendelijk ontvangen door een Nederlands sprekende dame. Ondertussen is Rick ook gearriveerd en als we op ons plekje staan doen we even lekker een bakkie, dit duurde uiteraard wat langer en schoven gelijk door naar een BBQ-tje.

Dag 2;

De volgende dag beginnen we sportief en gaan een stukje mountainbiken, dit stukje werd iets langer dan dat ik gepland had. Onderweg 20x dood gegaan maar wel super mooi hier uiteindelijk belanden we in het dorp bij een bakkertje en doen daar een cappuccino. Marco en Rick gaan de auto ophalen om Arenda en mijn terug te brengen. Na een heerlijke douche gingen mijn oortjes alweer omhoog en konden we 's avonds heerlijk genieten van een tapas-bbq, zoals ik dat noem.

Dag 3;

Werd een ander verhaal, we gaan met de auto naar Vianden een klein stadje van 2000 inwoners in het noordoosten van Luxemburg. Om vervolgens met de enige stoeltjeslift van Luxemburg naar het kasteel te gaan. Voor mij weer een hele tocht (ik ben namelijk niet zo'n fan van stoeltjes liften of kabelbanen) maar eenmaal boven is het prachtig een mooi uitzicht over het dorp en daarna een heerlijke wandeling naar beneden waar het kasteel staat en daarna door terug naar het dorp. Het was prachtig weer en mijn snoetje was al aan het verbranden, we kregen wel trek en gingen dus opzoek naar een restaurantje dat werd een pizza restaurant. Oh Oh wat was dit lekker..... een hele dunne pizza maar echt een aanrader. Op de terug weg maken we nog een omweg om nog wat cultuur te snuiven en zijn rond vijven weer op de camping, we pakken even onze rust en gaan dan naar de caravan van Rick en Arenda om de avondmaaltijd tenuttigen met nog wat restjes BBQ.
Er zijn de afgelopen dagen veel foto's gemaakt en er is ook nog gefilmt, die zetten we ook nog op deze pagina maar die moet eerst even gemonteerd worden.

Dag 4;

's Morgens ruimen we de boel op en gaan nog even een bakkie doen, daarna vertrekken we terug naar Zeeland. Thuis ruimen we de boel op, zetten een wasje aan, brengen de camper weg en dan is het tijd om de honden op te halen.

Maar wat een heerlijk weekend was dit, voor herhaling vatbaar!!!

Camping Auf Kengert

Hondegemsweg 8

4364 RA  Grijpskerke

villahondegem.nl/

Er zijn een aantal homonieme Franse gemeenten die La Rochette geschreven worden. Larochette is een gemeente in het Luxemburgse Kanton Mersch. De gemeente heeft een totale oppervlakte van 15,4 km² en telde 2220 inwoners op 01 januari 2021. Wikipedia