Weekend St Oedenrode

Gepubliceerd op 8 mei 2022 om 20:00

En weer zo'n ongepland weekendje weg!! Heerlijk vinden we dat.

In eerste instantie hadden we een andere camping geboekt via svr campings maar deze bleek al vol te zijn. Maar Marco wist toch nog een leuke camping te vinden waar nog wel plek was. Ik moest eerst nog werken tot 16:15 maar daarna ging de versnelling erop, eerst even luisteren hoe Maud het had gehad in Berlijn, kleding bij elkaar en weg!!!

Ja en toen moesten we achter aansluiten in de file en waren we pas om half acht op de camping, onder weg had ik nog even gebeld dat we later zouden zijn en dat was gelukkig geen probleem.

Ik was al twee dagen aan het denken waar ik het Vresselse bos van kende en net voor dat we bijna bij camping waren reden we langs de Vressele hut, daar gingen wij vroeger wel eens kegelen, dus daar kende ik Vressel van.
We werden vrolijk ontvangen en naar onze plek gebracht, honger als een paard hadden we de camper zo op zijn plek en klaar, de skotti grill aan en bakken maar. Na het eten even naar het bos met de honden en de avond was eigenlijk al om.

Dag 2, begon vroeg, ik liep rond half acht met de honden over de camping naar de voorkant om ze uit te laten. Het was doodstil op wat vogels na dan, heerlijke start. Bij terugkomst bakkie koffie gezet en lekker buiten gezeten een paar minuten later kwam Marco ook lekker met een bakje koffie en de ontbijtbordjes.

Even later stond Fleur (het buurmeisje) aan de rand van ons veldje en wilde wel graag een praatje maken en de honden aaien. Omdat onze honden nu eenmaal een beetje " druk"  zijn, pakte ik ze een voor een van de lijn en liep naar haar toe. Ze was alles behalve bang en zeer zeker niet op haar mondje gevallen, op een leuke manier. Een klein bijdehandje zouden wij zeggen, ze bleef lekker hangen en kletste er op los.
Marco was in de tussentijd de fietsen klaar aan het maken voor een rondje St Oedenrode, waar we even in de stad wat hebben gedronken en een heuse Bossche bol hebben gegeten. Achteraf gezien was het rondje of net iets te lang voor de honden of net iets te warm, daarom zijn we onderweg ook maar regelmatig even gestopt om de honden wat te laten drinken. Eenmaal weer op de camping dachten we , we zetten de airco even aan en dan kunnen ze daar afkoelen. Maar dat lukte niet zo, het was te  warm. Bij onze plek was ook een water kraan dus we hebben ze lekker even afgespoeld zodat ze wat meer afkoelde. Voor Tess is dit drama maar Jet vond het prima en bleef er goed voor staan.

Maar wat een leuke stad, dat St. Oedenrode en als je wikipedia moet geloven een hele rijke geschiedenis. Wel interessant om eens te lezen, nu wonen er ruim 18.000 mensen en valt het onder de gemeente meierijstad.

Nog voor dat we aan de avond maaltijd begonnen zijn we nog even het bos in gelopen met de honden, die hadden niet veel puf om te rennen en vliegen dus waren we al weer snel terug. Marco de Skotti weer opgestart en ik wat keuken werk om de maaltijd kompleet te maken, het begon nog even te regenen maar we zaten lekker onder de luifel en de honden binnen. Dit was wel even fijn want er lag een hoop stof overal, de hele camper lag bezaaid met stofzand en wat ben ik blij met de kruimeldief (hij heeft goed zijn werk gedaan dit weekend).

Deze keer zaten we 's avonds in de camper en hebben nog wat tv gekeken, nog een laatste rondje en hup naar bed.

Dag 3, ja dan ben je weer klaar met alles en ga je maar inpakken. Na een rondje door het Vresselse bos de spullen inpakken en op naar huis.

Maar we hebben heerlijk genoten .

Minicamping 't Vresselsbos

Familie Sanders
Vresselse Akkers 7
5491 PG Sint-Oedenrode

vresselsbos.nl/

Sint-Oedenrode is een plaats en voormalige gemeente in de provincie Noord-Brabant, gelegen in de Meierij van 's-Hertogenbosch. Op 1 januari 2023 telde Sint-Oedenrode 18.530 inwoners, op een oppervlakte van 64,94 km². Tot de BAG-woonplaats Sint-Oedenrode behoren de kernen Boskant, Nijnsel en Olland. Wikipedia