Noordkaap πŸ‡ΈπŸ‡ͺ dag 4

Gepubliceerd op 5 juli 2022 om 20:00

Vandaag begon de dag met een heerlijk ontbijtje op de camping, we namen afscheid van de Zeeuwse familie en gingen op weg. De weer-goden leken ons wat meer gezind en het was droog en het zonnetje scheen.

We hadden gisteren avond al het een en ander uitgezocht en een plan gemaakt hoe onze route eruit zou gaan zien.

De eerste stop zou zijn bij een waterval bij Noppikoski, deze lag een beetje verstopt maar het was een indrukwekkend ding, veel water, veel herrie en een leuke pad er naar toe. We hadden bij het ontbijt ook kannelbular besteld en deze wilde we wel bij de koffie nemen, we besloten om door te rijden en deze versnapering te nuttigen in het " National Park Harma", zo gezegd zo gedaan en we vertrokken naar Harma.

Een goed verzorgd terrein, zoals alle nationale parken in Zweden, een goede beschrijving van de omgeving stond op grote borden en waren genoeg bankjes om te zitten een firepit en schone toiletten. Daar lekker ons koffietje gedaan met de kannelbular en toe we aan de wandel waren begon het: je raad het al te regenen, balen!!! Maar goed om tot om mijn onderbroek nat te worden had ik ook geen zin in en zijn we omgedraaid en terug naar de camper gelopen. Marco had inmiddels gekeken op buienalarm en er was een flinke rode wolk onderweg, daarom ook maar besloten om door te rijden.

Onderweg naar een rustplaats kwamen we nog 4 rendieren tegen die heerlijk aan de kant van de weg aan het grazen waren. Op de parkeerplaats een heerlijk broodje warme worst gemaakt en gegeten, daar hebben we even gekeken of we nog een park tegen zouden komen of iets anders interesants.

Omdat we een stukje te ver waren gereden en via een andere weg naar de E45 zouden gaan kwamen we nog een bijzonder plekje tegen. Wij dachten in de ochtend al een flinke waterval te hebben gezien maar dat was niets vergeleken met deze. Sångsbåckfallets is de naam, je probeert dit dan te fotograferen of te filmen maar dat geeft niet weer wat een geweld er naar beneden komt.

De route gaat verder naar boven en de tomtom is ingesteld op Hammerdal onderweg vallen we van de ene verbazing in de andere wat een mooie omgeving is dit en wat een mooie plaatjes om te bekijken onderweg.

Kilometerstand: 115728

413 km

BBQ met salade en stokbrood

Camp Route 45

Fyrån 210, 83341 Hammerdal

sidecode: 11868

Hammerdal is een klein dorp in Zweden in het landschap Jämtland en de provincie Jämtlands län, gemeente Strömsund. De plaats heeft 996 inwoners en een oppervlakte van 210 hectare. Het ligt aan de vroegere Zweedse Rijksweg 45, thans Europese weg 45; die hier via een brug de rivier Ammarån kruist. Wikipedia