Noordkaap 🇫🇮 dag 10

Gepubliceerd op 11 juli 2022 om 20:00

Na een heerlijke nacht aan het meer vertrokken we weer vroeg, op een of andere manier wil onze biologische klok niet in vakantie modus.

De reis zou vandaag gaan over drie landen, Zweden waar we starten, Finland om door heen te rijden en daarna Noorwegen om de rest van onze vakantie door te brengen. We verlaten Zweden en bedanken het voor de gastvijheid en de mooie herinneringen die we daar hebben gemaakt.

Net over de grens van Finland, wat eigenlijk een rivier is, zijn we maar gelijk de souveniersshop in gedoken. Je weet namelijk niet wat je nog tegenkomt onderweg. We hebben daar nog wat gescoort voor onszelf en voor de kids of andermanskids. Ik kan je vertellen het was niet veel, we rijden door een paar kleine dorpjes heen, we maken twee afslagen naar rechts komen een wat groter dorp tegen. Dan is het weer stil en rijden we op het gemakje naar de grens van Noorwegen.

Eenmaal in Noorwegen zien we het landschap langzaam veranderen en wordt het wat ruiger. De grote bossen verdwijnen en er komen bergen in zicht, wat een indrukwekkende verschijning. Ik probeer het te filmen maar denk niet dat je een goed beeld krijgt hoe het er in het echt uitziet. Maar god wat impossant zijn de bergen hier, het is rustig op de weg en kunnen zo nu en dan even stoppen om te genieten van alles om ons heen.

Als we de plaats Alta net voorbij zijn gaan we op zoek naar een slaapplek voor de nacht, we moeten een paar mooie plekjes voorbij rijden omdat deze al vol zijn. Maar de aanhouder wint en we belanden op een mooie stek naast de E45. In de loop van de avond komen er nog wat motorrijders bij, een camper en een jongeman met de fiets.

Dat valt trouwens wel op dat je niet alleen heel veel campers ziet rijden richting de Noordkaap maar dus ook motorrijders en fietsers.

Morgen de laatste tocht om de Noordkaap te bereiken, ik heb er zin in en ik denk zomaar dat Marco ook vroeg wakker is om op tijd te vertrekken.

Kilometerstand 117408

416 km

Reppafjord vassdrage parking plass
Kvalsund E6
#212219-picknickplaats

park4night

Rijst met kip/kerrie

Repparfjorden is een fjord in de gemeente Hammerfest in de provincie Troms og Finnmark, Noorwegen. Het heeft een lengte van ongeveer 14 kilometer en snijdt Porsangerhalvøya uit vanuit het westen, ten zuidoosten van Kvaløya. Wikipedia (Engels)