Scotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 day 15

Gepubliceerd op 4 augustus 2023 om 20:00

Vanmorgen stond de wekker om 06:30 we wilde op tijd weg, want we hoopte op mooi weer en genoeg parkeerruimte bij The Old man Storr. Dus bedje uit, bakje koffie, wc legen, elektriciteit eraf, lozen vuilwater, innemen schoon water en we waren weg. Het was ongeveer 35 minuten rijden volgens TomTom, maar uiteraard was dat wat langer. We reden het mooie weer tegemoet dus we hadden hoop.

Onderweg zien we de Old man al staan, dus dat is een goed vooruitzicht....en er was ruimte om de camper te parkeren. Yes, we kunnen. We pakken onze regenjassen, want ja het blijft Schotland, onze wandelstokken en we gaan. Er zijn twee manieren om naar boven te gaan, de eerste kort en steil de tweede lang en minder steil. We gaan voor de gele route, niet zo steil dus.

De wolken hangen nog laag en af en toe zien we de rots steeds dichterbij komen. Maar wat is het weer mooi hier en wat een uitzicht jeetje....

Na onze wandeling en fotoshoot gaan we weer naar beneden deze keer via de korte weg, een stuk steiler dan de heen weg en mijn enkels zijn niet blij. We rijden via Portree terug en stoppen daar nog even voor een rondje en de Coop.

Als we de camper hebben neergezet lopen we het dorp in, bekend om de gekleurde huisjes bij de haven. We zien een bakkertje met terras, nog niet echt ontbeten en onze buiken waren aan het knorren. Dus daar een broodje gedaan, niet te eten, nog wat sightseeing, boodschappen en weer door.
Op naar Uig!

Waar we te vroeg zijn om te in te checken en we dus opzoek moesten naar een parkeerplek, daar zijn ze niet zo gul mee op Skye, we moesten een heel eind terug rijden en vonden een mooi plekje wat uitkeek over de baai, Marco kon nog wat dronen en ik heb nog wat gelezen. Het voordeel van over de baai uitkijken was dat we konden zien wanneer er ingecheckt werd en dan konden we vertrekken.

We vertrokken mooi op tijd, het zonnetje scheen nu even relaxt achterover en genieten.

We rijden Harris op met het idee dat de wegen net zo slecht waren of misschien wel slechter dan op Skye. Nou dat was helemaal niet en wat een ander landschap waren we terecht gekomen. Hoe alles oud en druk voelde zo nieuw en ruim was dit gebied. We moeten nog zeker 1 uur rijden voor we bij de camping zijn. We genieten van het uitzicht en van het fijne wegdek, mijn vorken lagen nog bij de vorken en de messen bij de messen. Na het inchecken op de camping en een rondleiding van de eigenaar gaan we eten en genieten van de avond. Zo weer een mooie dag in Schotland en morgen zien we wel weer verder.

Iain and Mary Macaulay
Eilean Fraoich Camp Site
77a North Shawbost
Isle of Lewis

159 km gereden met de camper

1:30 uur gevaren met de Ferry

3 km gewandeld bij The Old man of Storr

Stoof met friet

Lewis and Harris, of Lewis met Harris, is een enkel Schots eiland in de Buiten-Hebriden, gescheiden door bergen. Wikipedia