Weekend Westerhoven

Gepubliceerd op 10 september 2023 om 20:00

Er staat een mooi weekend voor de boeg, ons eerste Familie weekend.
De weersvoorspelling is super, voor veel activiteiten te warm maar voor wat wij gaan doen is dit prima.
De camper staat al klaar de koelkast is gevuld en we gaan de pad, volgens TomTom zijn we rond 13:30 op de camping, maar volgens mij dacht heel Nederland dat ze weg moesten gaan om verkoeling te zoeken en waren we pas rond 14:30 op de camping.

We werden weer hartelijk ontvangen door Jac en we hadden ons plekje al gevonden, met de rug in de zon hadden we een mooi schaduwplekje gecreëerd. Maud zet haar tent op en wij zorgen voor versnaperingen, Niek is wat later want die had nog wat op school.

Met dit weer kan je eigenlijk niet anders dan de BBQ aansteken, we hadden vanmorgen boodschappen gedaan en dus allemaal lekkere dingen ingeslagen voor dit weekend. De kids wisten nog niet wat we gingen doen en hebben ze tijdens het eten uit hun leiden verlost.
Na dat we gegeten hebben en Esther van de camping de betaling kwam innen, gaat het wereldkampioenschap speed-minton  beginnen op minicamping d'n Droom.

Het veld wordt nauwkeurig opgezet en de spelregels uitgelegd, we gaan om en om zo kunnen we het tempo hoog houden. Diegene die aan de kant zit is de scheids en houdt de score bij...........

Na 100 liter zweet en enkele stuntacties gaan we douchen en het volgende kampioenschap dringt zich al aan. Rummikub tot we echt klaar zijn met alles en gaan ons bedje in, morgen staat het ontbijt klaar om 09:30.

We kijken 's morgens uit ons raam en zien de tent van Niek en Maud niet meer staan, gelukkig kwamen ze langzaam in zicht en konden we de dag starten met een heerlijk ontbijt. Ook werden de lunchpakketjes gemaakt voor onderweg. Er staat een kanotocht op de planning, deze vertrekt in Neerpelt, Belgie en eindigt in Valkenswaard.

Iedereen is er klaar voor en we gaan naar het eindpunt waar we onze (Niek) auto kunnen laten staan en we met een bus naar het startpunt worden gebracht. De man van het kano verhuurbedrijf stelde voor om met 2 kano's te gaan ipv 4 kajaks je kan dan wat meer spullen meenemen en het is wat koeler dan een dichte kajaks. Prima plan, dus per 2 in een bootje. De bus zat aardig vol, eerst werd de korte route afgezet en daarna de lange route (wij dus).

We hebben per boot een waterdichte ton bij met onze lunch en heel veel drinken, want de temperatuur zou oplopen tot maximaal 30 graden. Gelukkig viel dit reuze mee, op het water is het toch wat koeler en er was redelijk wat bebossing langs de dommel zodat we veel in de schaduw aan het varen waren. Het is druk op de route maar we varen elkaar eigenlijk niet in de weg, op een enkeling na uiteraard. We hebben regelmatig contact met de bosjes aan de zijkant van de Dommel en we hebben bijna iedere zandbank wel gehad maar wat hebben we gelachen onderweg.

Aan het eind van de tocht van 15 km leveren we onze kano's in en gaan even wat drinken op het terras, wat is een koude Amstel Radler dan toch lekker. Na deze verkoeling gaan we terug naar de camping en hebben dan 1,5 uur om ons klaar te maken voor het avond programma 😉.

We gaan lekker eten in Valkenswaard, Steppegras met een lekker stukje vlees. Dit is niet de originele steppegras maar kwam wel dicht in de buurt. Valkenswaard was zich aan het gereed maken voor de bloemencorso van zondag, maar wij genieten van de avond, van het eten, het gezelschap en de spierpijn die langzaam op begint te komen.

Als we terug zijn op de camping doen we nog 1 potje Rummikub en de vermoeidheid van de hele dag op het water te zijn eist zijn tol en gaan dan heerlijk naar bed. De volgende dag doen we nog een ontbijtje ruimen de tenten op, pakken al onze spullen in en gaan dan ieder ons eigen weg, de camper word weer naar de stalling gebracht de honden opgehaald en wij steken 's avonds de BBQ nog een keer aan, gewoon omdat het kan.

Wat een heerlijk weekend, volgend jaar doen we het weer!

Minicamping D'n Droom

Markt 30a

5554 CD Valkenswaard

guinnizz

Westerhoven is een dorp dat deel uitmaakt van de gemeente Bergeijk, in de Nederlandse provincie Noord-Brabant. Het dorp is gelegen in regio de Kempen en telt 2.030 inwoners. Westerhoven is een langgerekt straatdorp.Wikipedia

Valkenswaard is een gemeente in de Nederlandse provincie Noord-Brabant. De Kempense gemeente telt 31.548 inwoners en heeft een oppervlakte van 56,50 km². De gemeente Valkenswaard maakte deel uit van de plusregio SRE. Wikipedia

Steppegras is een frituur- en brasserieschotel die voornamelijk in de Antwerpse en Limburgse Kempen en in de Nederlandse provincie Noord-Brabant op de menukaart staat. Het is een variant op biefstuk-friet met als voornaamste kenmerk de grote berg dunne frietjes op het bord. De naam 'steppegras' is een beschermd merk. Wikipedia