Weekend Kattendijke

Gepubliceerd op 24 september 2023 om 20:00

Kattendijke, here we come!!!

Na een drukke week staat er weer een weekend ontspanning op het programma. Nou niet helemaal ontspannen trouwens, we zouden eigenlijk dit weekend naar Vijlen gaan in Limburg maar door een verdrietige gebeurtenis, het overlijden van een collega en haar crematie op zaterdag hebben we besloten om dichter bij te blijven. Dus kreeg ik een appje van Marco dat het Kattendijke werd, geen idee waar het ligt, maar leuk gaan we doen!

Kattendijke is een klein dorpje aan de kust vlak bij Goes dus met een half uurtje rijden waren we op de camping. We werden opgewacht door een vriendelijk ouder stel, die toevallig ook de eigenaar van de camping is. Nadat ik had betaald werden we naar ons plekje gebracht en werd de stroom aangesloten. De honden waren weer aan het stuiteren in de camper dus in de tussentijd dat Marco de boel op orde bracht ben ik met de honden de polder in gelopen en konden ze lekker even rennen.

Het miezert een beetje maar de temperatuur is goed en we zitten lekker onder de luifel, morgen gaan we fietsen maar nu even lekker relaxen. Tegen de klok van vier uur ga ik de camper in om de bekende spinazie lasagne (vandaag in de vorm van cannelloni)  te maken. Recept komt op de site. Als de voorbereidingen van het eten zijn getroffen en de ovenschaal staat in de oven ga ik nog een keer lopen met de honden. Krijg ik me toch een regenbui op m'n donder...... kletsnat was ik en de honden trouwens ook. We blijven nog even buiten tot dat het eten klaar is en we weer wat opgedroogd zijn. We keutelen nog wat aan en ik maak een kleine presentie voor de Cirkel waar ik aanstaande maandag afscheid ga nemen, we lezen nog een boekje en maken een puzzeltje, daarna lekker slapen want morgen is het vroeg op. Anne komt me om 09:00 uur ophalen.

De hele nacht is het aan het regenen en zien we in de verte onweersflitsen boven Goes, we liggen droog dus wie maakt ons wat. Na de crematie waar ik vanmorgen naar toe ben geweest gaan we eerst lunchen en daarna pakken we de fiets. Op advies van Anne gaan we eerst naar de Goese Sas, dwars door Kattendijke.

De lucht blijft aan de donkere kant maar de regen blijft gelukkig uit, het dorp is niet groot en we zijn er dan ook al snel doorheen, ik maak nog even een foto van de kerk en dan zitten we al op de dijk. We komen enkele wandelaars en fietsers tegen maar heel druk is het niet.

Als we bij de sluis komen kijken we even hoe de boten weer de sluis uitvaren en fietsen dan weer rustig door.

We drinken een bakje koffie bij Het Loze Vissertje waar we eerst even moesten wachten omdat er een besloten feest aan de gang was en de gasten vertrokken net met een Trabant tour, ongeveer 20 stuks reden achter elkaar aan. Wel leuk om te zien maar wat een rook produceren die poeh poeh.

Na de koffie gaan we weer en fietsen via Wemeldinge terug naar de camping, onderweg rijden we langs een duikstek waar het super druk was, langs een flinke groep met motorrijders en ook nog een hele rits met Porsches die als een dolle voorbij rijden op een redelijk rustige weg. Ook het weer betrekt een beetje en we fietsen op het gemakt terug, eenmaal bij de camping drinken de honden nog snel een slokje en gaan op bed liggen helemaal uitgeteld.

Op de camping doen we niet meer veel, ik bereid het eten voor, doen nog een puzzeltje, lezen wat en maken nog een rondje met de honden. Het eten van vanavond is Thaise garnalen curry, ook zo'n heerlijk recept wat niet moeilijk is om te maken. Het was alweer een tijd geleden dat ik echt gekookt had in de camper maar dat is dit weekend weer ingehaald met twee lekkere recepten.

Zondagochtend doen we het rustig aan, we hoeven niet ver te rijden en hebben dus alle tijd. Na het ontbijt lopen we nog een rondje de polder in en gaan dat op weg naar huis. En toen...... zaten we vast, gelukkig kon de campingeigenaar ons met zijn John Deerne grasmaaier uit de slijk trekken en konden naar huis. Vanaf nu maar opzoek naar camperplekken met verharde plaatsen 🫣.

Maar we hebben weer genoten en daar gaat het om, volgende week zuid Limburg.

Minicamping Zwartenburg
Monnikendijk 26
4474 ND Kattendijke

zwartenburg

Kattendijke is een voormalige gemeente en heerlijkheid op het eiland Zuid-Beveland, in de Nederlandse provincie Zeeland. Het dorp heeft 580 inwoners. Het is vóór de dertiende eeuw ontstaan door afdamming van de huidige Deesche Watergang. Wikipedia