Weekend Boxtel

Gepubliceerd op 11 februari 2024 om 20:00

Zo de week is weer omgevlogen en het weekend staat voor de deur, als ik de straat in rijd zie ik dat onze buren net vertrekken met hun camper dus ik ga snel naar huis en zie dat alles al klaar staat. Nog even een plasje plegen en weg zijn we.
We gaan naar Boxtel, carnaval aria, een camperplaats vlakbij het Kampina bosgebied. Tess en Jet springen viervoets omhoog als we de deur van de bench open doen en hebben pas rust als ze in de camper zitten. De reis gaat voorspoedig en we zijn eigenlijk best snel in Boxtel, we zetten onze camper op een mooi plekje en gaan inchecken. Dit kan via een aanmeld "paal", je vult wat gegevens in en het nummer waar je gaat staan en dat is het, zondag als we weg gaan checken we uit en krijgen we de rekening.

Na dat alles is geïnstalleerd halen we de fietsen van de camper en gaan richting het Kampina gebied, het is overal goed nat ook het grasveldje naast de camper. Dus als we gaan fietsen is de kans groot dat de honden uhmmmmm een ander kleur hebben van de smerigheid. Voor de zekerheid leg ik alvast een oude handdoek klaar. De route die we fietsen is niet zo lang, het is namelijk al kwart voor vier en dan is het toch wel prettig als we voor het donker terug zijn.

Na ongeveer 200 meter fietsen zien we een stel lopen die we herkennen van YouTube, Cindy en Joy van  happycampercouple , wel grappig als je zo op straat iemand herkent van Internet. Maar goed we zijn op weg naar het "bos" en fietsen dus lekker door. Onder weg zien we dat de watertjes uit hun voegen zijn gelopen en er overal plassen liggen. Inmiddels wel bekend dat ons Jetje iedere plas moet hebben die we tegen komen, dus je raad het al die handdoek moet ik straks zeker gebruiken.

We fietsen lekker en stukje en de honden kunnen lekker los, na een kilometer of drie gaan we terug. Morgen weer een dag en het is inmiddels bijna half vier. Als we terug zijn op de camperplaats en we bezig zijn met de fietsen op het fietsenrek te plaatsen komt de camperplaats eigenaresse en nodigt ons uit voor een kopje koffie in de info-ruimte. We nemen de uitnodiging aan en als de fietsen op de camper staan gaan we een bakkie doen. Cindy en Joy zitten ook gezellig aan de thee en we kletsen over van alles maar vooral over campers en camperplaatsen en alles wat met Kamperen te maken heeft. De eigenaresse geeft nog wat informatie over de omgeving en geeft ons een wandelkaart mee dus daar kunnen we morgen even naar kijken. Het begint al wat te schemeren en we vertrekken allemaal naar onze eigen camper en ik begin aan het eten en dat was weer een feestje, heerlijk biefstukje met jägersaus een salade en ovenfrietjes mmmmm.

Na het eten doen we even ons eigen ding, ik werk de blog alvast bij en Marco maakt een puzzeltje ook wordt Hitster nog uit de kast getrokken om onze muziek kennis te testen. We doen nog een rondje met de hondjes en dag 1 zit er weer op.

Na een heerlijk nachtje worden we wakker met twee honden die graag even naar buiten willen, Marco gaat even met ze lopen en ik zorg dat we weer een leefbaar campertje hebben 😉. We nuttigen een heerlijk KHA ontbijtje en gaan ons dan gereed maken voor een fietstochtje. Het plan is om eerst even naar Boxtel centrum te fietsen en daarna door naar het Boscafe in Oiserwijk, leuk ritje voor de boeg dus.

Onderweg komen we al diverse karren voor de optocht tegen en overal klink muziek, een gezellige boel dus. We rijden langs een kasteel maar dat lag net iets te ver om een mooie foto te maken en als we op de camperplaats zijn moet ik toch even opzoeken hoe deze heet, Kasteel Stapelen. In Boxtel lopen we een rondje door de stad, bezoeken de Hema en de Xenos, maken wat foto's en gaan weer verder.

Heel Boxtel maakt zich op voor de carnaval en wij gaan opzoek naar de rust en de bossen. We fietsen een heel stuk langs het spoor, langs weilanden en komen dan bij het bos. De honden hebben wel een pauze verdient en wij maken van de gelegenheid gebruik en nemen een lekker kopje tomaten soep bij Het Boscafe, we kletsen wat en als de soep op is rijden we verder. Nog 8 kilometer en dan zijn we weer terug op de camperplaats dan is het ook wel weer mooi geweest voor de honden. We fietsen door de Kampina heide terug, wat er echt heel mooi uit ziet. De honden kunnen een flink stuk los lopen naast de fiets en daar genieten ze zichtbaar van. Alle plassen die we tegen komen worden gecontroleerd op diepte, zelfs Tess die vol in een plas valt springt weer vrolijk verder. Ik maak nog wat filmpjes om een leuk tiktokje te maken, ik denk dat het wel gelukt is 😉.

Als we terug zijn krijgen de honden eerst een flinke bak water en voor ze de camper ingaan poets ik ze nog even schoon en droog en zien we ze de rest van de middag niet meer. Moe maar voldaan liggen ze in de camper, af en toe een piepje en wat pootjes die bewegen als ze aan het dromen zijn maar dat was het dan ook wel. Marco maakt nog wat drone-shots om later nog op de blog te zetten. Vanavond eten we lekker wraps met kip en gamba's dus dat komt best goed. Ik pak mijn boek en geniet van de rust..... lekker hoor.

We zagen tijdens het fietsen al dat er de afgelopen dagen veel regen gevallen was, sloten stonden vol  maar met de luchtopnames van de drone was het wateroverschot goed te zien. De wraps vinden hun weg richting ons spijsverteringsstelsel en na de koffie starten we Netflix op, buiten begint het zachtjes te regenen en de honden hebben lekker gegeten en liggen voor oefening 'dood vogeltje' op hun plek. Met veel pijn en moeite gaan ze 's avonds nog mee het laatste plas rondje en duiken we na het douchen lekker diep onder het dekbed. Buiten regent het nog steeds, camper is lekker warm, en voor we het weten ligt iedereen in droomland.

De volgende ochtend is het droog, we kleden ons aan, KOFFIE, en dan even een stuk lopen met de honden. Vlakbij de camping een mooi veld waar ze nog even kunnen ravotten en struinen. Terug naar de camperplaats, honden eten geven en wij genieten van ons ontbijtje. Na het ontbijt maken we de camper aan kant, stroom eraf, WC en grijs water geleegd en terug richting het Zeeuwse.
Camperplaats Boxtel, wat hebben we van je genoten en tot de volgende keer!!

Camperplaats Boxtel
Mijlstraat 104,
5281 RL Boxtel

camperplaatsboxtel

Boxtel is een gemeente in de Nederlandse provincie Noord-Brabant, gelegen in de Meierij van 's-Hertogenbosch. De gemeente telt 33.828 inwoners, heeft een oppervlakte van 65 km² en ligt op een hoogte van 9 meter. Wikipedia

Het Kasteel Stapelen in Boxtel, in de Nederlandse provincie Noord-Brabant, is bekend als klooster en hoofdvestiging van de Nederlandse assumptionisten. De paters Assumptionisten hebben op 1 september 2018 het kasteel verkocht en overgedragen aan de Eindhovense vastgoedbeheerder Xander van Mierlo. Wikipedia