Weekend Pelt 🇧🇪

Gepubliceerd op 28 april 2024 om 20:00

Na twee weken is het weer zover, we mogen weer. Marco had voor zijn werk in het buitenland gezeten en alleen op pad met de camper doe ik liever niet. Dus na mijn werk stond de camper al klaar, nog wat kleine dingen en we konden gaan. Op het nieuws was deze week al een paar keer gezegd dat ze een enorme drukte verwachtte op de wegen richting het zuiden. Op TomTom stond het bij Antwerpen helemaal vast en we besloten daarom ook om via Tilburg te rijden. Het viel reuze mee, op een paar geijkte files na verliep de reis soepel. Aangekomen in Pelt bij de Ballasthoeve moest ik me aanmelden bij het fietscafé, daar werd ik vriendelijk ontvangen en kreeg van alles mee, boekjes van de omgeving een sleutelhanger maar ook kaartje (ter grote van een kaartspel) met wandel en fietsroutes.

We zetten de camper op zijn plek, Marco sluit de boel aan en ik ga met de honden een rondje. Schuin tegen over de camping is een pad richting wat bomen. Eenmaal bij de bomen blijkt het een klein bos te zijn met een heus bospad en aan het einde een heel groot veld om lekker te rennen en vliegen. Ideaal dus, na dat ze uitgeraasd zijn loop ik terug en genieten we buiten van een lekker bakje koffie. Marco kon niet wachten om mijn cadeautje te geven voor mijn verjaardag waardoor de koffie een cappuccino werd en ik helemaal in de gloria, ik ben dol op cappuccino en nu kan ik altijd cappuccino drinken......lekkah!!!!

Na de koffie gaan we ons verder settelen maar de honden blijven erg onrustig en Marco besluit om een rondje te gaan fietsen met ze, even het batterijtje legen. In de tussen tijd maak ik het eten klaar en als Marco terug is staat het lekker te pruttelen in de oven. We genieten van de avond en van de vogels die fluiten en hopen dat het morgen niet al te veel regent zoals voorspeld want ik heb een leuke dag gepland 😜.

Mijn dag begon met een heerlijk kopje cappuccino een dikke kus van Marco (mijn cadeautje en felicitatie had ik al gehad) en vogeltjes die heerlijk fluiten hier. Na het ontbijt gaan we een rondje met de honden en wachten even het buitje af. Rond half elf klaart het op en pakken we de fietsen, de honden springen 3 meter hoog van blijdschap. We fietsen achter de camping door en komen zo op de route die we hadden gepland in route.nl.

We fietsen een stuk door het dorp Eksel en langs het bos wat bosland heet, de omgeving waar we nu zitten. Het weer valt alles mee, niet te koud niet te warm en af en toe komt het zonnetje door. Onderweg hoor ik constant piepjes uit mijn broekzak, facebook en whatsapp staat vol met meldingen. Super leuk dat er zoveel mensen aan je denken, zo kreeg ik ook een berichtje van mijn schoonzusje Corine. Ik stuurde haar een spraak bericht dat we in Pelt zijn en dat ze welkom zijn voor een borreltje vanavond. Meestal zijn ze erg druk bezet maar nu kreeg ik direct een berichtje terug, Oh gezellig, we appen als we vertrekken. Dus zo had ik toch nog visite op mijn verjaardag.

"Fietsen door de bomen"  staat ruim op tijd aangegeven en gezien de parkeergelegenheid zal dit een druk bezochte attractie zijn. Net voor we bij de 'ingang' zijn komt er een horde fietsers die net klaar zijn met de rit tussen de bomen. Wij slaan links af en gaan het parcours op, wat een grappige ervaring, je fiets op een brug in een spiraal vorm omhoog en daarna weer naar beneden.

Als we beneden zijn doen we een bakje koffie, althans dat was het plan. Maar de koffie was echt niet lekker en hebben we ook zo weg gegooid. Bah.....of ben ik verwend.

Nu dat we vanavond visite krijgen moeten we nog wel even naar de supermarkt om een stukje gebak. Maar ook onze buikjes krijgen honger, we fietsen onze route verder en gelukkig komen we langs de Delhaize Proxy. Na het boodschappen doen gaan we wat eten en mijn oog is gevallen op een Frituur. My cup of tea zeggen we maar....

Daarna fietsen we op het gemak terug en genieten nog even van het zonnetje buiten voor onze camper met een spannend boek op schoot kom ik de middag wel door. Na het avond eten maken we de boel weer een beetje aan de kant en zetten de koffie klaar voor de visite, we kletsen gezellig bij en het is dan ook weer zo laat.

Zondag ochtend, jeetje wat is het laat als we daadwerkelijk uit bed zijn. 10 uur is het voor dat ik met de honden in het bos loop, als ik terug ben staat de camper al vertrek gereed en de tafel gedekt voor het ontbijt. Na het ontbijt ruimen we alles verder op, legen de vuilwater tank, brengen het afval weg en gaan weer richting Zeeland. We hebben weer genoten en ons batterijtje is weer vol (en van de honden leeg).

Heb nu al zin in volgend weekend.

De Ballasthoeve
Ballaststraat 75
3900 Pelt - België

ballasthoeve.be

‘Fietsen door de Bomen’ in Bosland

Aan knooppunt 272 trap je door de kruinen van de bomen, tot 10 meter hoog! Een sensationele fietsbeleving die al je zintuigen prikkelt. Je beleeft het bos vanuit een ander perspectief. En dat dankzij een iconische cirkelvormige brug die geleidelijk stijgt. Maak zeker een leuke foto en post hem met #FDDB.