Pinkster weekend, Ven-Zelderheide dag 1 & 2

Gepubliceerd op 19 mei 2024 om 20:00

Een dag later dan eigenlijk gepland maar we zijn vertrokken naar Ven-Zelderheide, nog nooit van gehoord maar we gaan het beleven. Onze koelkast was kapot en moest nog even gemaakt worden, want zonder koelkast is geen optie. De mannen van Recreage uit Grijpskerke hadden het goed voor elkaar en we konden de camper al weer op tijd ophalen. Dit weekend worden we vergezeld met de vader van Marco (89 jaar)  die een nieuwe tent had gekocht en deze moet natuurlijk worden uitgetest. We vertrokken eigenlijk op de zelfde tijd als we normaal gesproken gaan rijden op vrijdag. Het was druk op de weg in verband met het Pinksterweekend en we kregen ook nog een flinke regenbui op ons dak. Maar eenmaal op de camping was het droog.

We worden vriendelijk ontvangen door Henk, de camping eigenaar. We lopen een rondje over de camping en we krijgen een mooi plekje toegewezen. De honden zijn dan helemaal in paniek als een van ons weg is en piepen de hele boel bij elkaar. Na dat we de camper op zijn plek hebben kan Opa zijn tent achter ons opzetten, met hulp van Marco gaat dit voorspoedig. In de tussentijd zorg ik dat de camper aan de stroom hangt en de tafel gedekt wordt. Ik had thuis uit de vriezer verse tomatensoep mee genomen omdat ik wist dat we laat zouden arriveren. Heerlijk bakje soep met een broodje met Poolse worst, mmmmmmm. De joekels kunnen mooi aan de boom staan en genieten van het zonnetje.

We slapen  💤 weer als een roosje, na mijn eerst bakje koffie ga ik met de honden lopen, het is flink heiig en het lijkt of ik omsingeld ben door wolken.  Als ik terug kom heeft Marco de tafel al gedekt en kunnen we gaan ontbijten, omdat het wel wat warm zou worden gaan we maar vroeg met de honden een stukje fietsen. We zitten vlak bij de Duitse grens en net over de grens is een groot bos, Reichswald.

Ik had bij route.nl weer een mooie route uitgestippeld maar soms is dat dan toch net even iets anders dan je verwacht. We zaten op de grens van Duitsland en Nederland, een mooi breed pad op de rand van het bos, als we het bos in gaan wordt het pad steeds smaller en vraag ik me af of we wel goed zitten. Blijkt weer eens een MTB pad te zijn, maar met onze klasse 2 e-bike komen we overal.

We hadden de route gepland met uiteraard een koffie stop, bleek deze pas om 11 uur open te gaan en je raad het al, we waren daar om 10:30. Dus we fietsen door en komen weer een stop tegen maar ook hier hadden we pech en fietsen weer verder. We fietsen langs het Koningsven, een soort moerasachtige omgeving maar super om door heen te fietsen. Maar nog steeds geen koffie pauze in zicht.

Jammer dan maar door fietsen, we fietsen Milsbeek in en gaan opzoek naar een bakker en een supermarkt, gisteren  was het natuurlijk warm en zijn we wat dorstiger, normaal nemen we 4 pakken drinken mee maar we blijven een dag langer weg en Opa is mee dus we hebben te weinig drinken mee. Even wat extra drinken halen dus en als je toch in Limburg bent moet je wel een Limburgse vlaai eten, dus die ook maar meegenomen. Lekker!!!

De rest van de middag houden we ons gemak, doen nog een puzzeltje en een HItster setje en we kletsen wat met mijn schoonvader.

Na een heerlijke BBQ houden we het voor gezien en duiken de camper in, het wordt toch wel frisjes. Morgen een nieuwe dag, maar vandaag was al wel weer lekker.

MINICAMPING en B&B de NIERS.
Biesterveld 2
6599EB Ven-Zelderheide

minicamping-de-niers.nl

Ven-Zelderheide is een dorpje in het noorden van Limburg in Nederland nabij de grens met Duitsland. Het maakt deel uit van de gemeente Gennep en telde op 1 januari 2021 795 inwoners. Ven-Zelderheide heeft een oppervlakte van 7,03 km². Tot 1 januari 1973 maakte het onderdeel uit van de gemeente Ottersum. Wikipedia

Milsbeek is een dorpje in het uiterste noorden van Limburg in Nederland, hemelsbreed 15 kilometer ten zuiden van Nijmegen. Het maakt deel uit van de gemeente Gennep en telde op 1 januari 2021 2.800 inwoners. Bij Milsbeek mondt de rivier de Niers uit in de Maas. Wikipedia

Ottersum is een kerkdorp en onderdeel van Gennep in de Nederlandse provincie Limburg. Het werd opgeheven als zelfstandige gemeente per 1 januari 1973. De gemeente Ottersum bestond op dat moment uit 2.701 hectare met 5.157 inwoners. Op 1 januari 2021 telde het dorp 2.035 inwoners. Wikipedia