Pinkster weekend Ven-Zelderheide, dag 3 & 4

Gepubliceerd op 20 mei 2024 om 20:00

Zondag morgen 1ste Pinksterdag, het is nog vroeg als we wakker worden en starten de dag met een bakje koffie. Daarna aankleden en met de honden naar buiten, Marco komt even later ook met de teckel aangelopen. De tafel en stoelen worden klaar gezet voor het ontbijt, het weer is een beetje mmmmm tja, maar de temperatuur is lekker en we gaan lekker buiten ontbijten. Marco maakt een Engels ontbijt met witte bonen in tomatensaus, worstjes, bacon en scambeld eggs. Opa schuift ook aan en nemen nog een bakkie koffie.

We hebben nog een heerlijke fietsroute op de planning, deze keer het zelfde bos maar dan aan de andere kant. We fietsen eerst een heel stuk langs de Niers en richting Kleve. De weg is druk en de honden blijven dan ook aan de lijn lopen, dat vinden ze helemaal niet erg want er is een dribbelpasje ingezet in plaats van het trekken wat ze normaal doen.

Het is wel een lekkere weg om te fietsen, een mooi fietspad tussen de hoge dikke bomen, het bos waar we fietsen is het Reichswalds, een flink gebied trouwens. Onderweg komen we ook nog langs het Reichswald forest war cemetery waar zo'n 7500 militairen liggen begraven, allemaal slachtoffers van de tweede wereld oorlog. Ik vind het altijd weer heel indrukwekkend als je zoveel kruizen ziet staan, wat meteen visueel maakt hoeveel mensen er zijn gestorven. Er staat een bus met Amerikaanse toeristen te wachten tot alle inzittende weer terug zijn, maar dat kan nog wel even duren gezien de grote van het terrein.

We fietsen verder en slaan links af het bos in, deze keer een fietspad met asfalt met hier en daar een gat. Of was het anders om, hier en daar een gat met asfalt erom heen. In ieder geval was het goed begaanbaar en de honden konden weer even los. We moesten een paar heuvels op en af en wij moesten bij remmen anders konden de honden ons niet bijhouden, maar toch een respectabele snelheid van 33 km per uur halen ze wel.

Er ligt veel hout langs de weg opgestapeld en we moeten regelmatig aan de kant voor de wielrenners die voorbij racen. Het weer wordt steeds lekkerder en we zijn blij dat de route niet zo ver is, vooral de honden zijn erg blij. Die krijgen wel regelmatig drinken onderweg anders is het niet te doen voor ze.

Eenmaal terug begint de zon pas echt door te komen en gaan de honden gelijk in de schaduw liggen, ze krijgen nog wat lekkers en dan gaan ze uit. Out of order!!!

Wij eten met opa nog een noedelsoepje en genieten dan van het zonnetje, voor vanavond heb ik Chinees besteld bij de lokale Chinees dus ik ben benieuwd maar voor nu lekker even niets.

Nou dat ritje naar de Chinees liep even wat anders, de auto van mijn schoonvader was ingebouwd met onze camper en we zouden wel even tussen de buien door fietsen. Heen ging goed maar de terugweg was even een ander verhaal, tot op ons onderbroek waren we nat maar dat mocht de pret niet drukken. De Indische rijsttafel was heerlijk, mocht ik ooit nog eens in de buurt zijn ga ik weer daar eten halen, Hong Kong in Gennep.

De rest van de avond bleef het regenen en waren we genoodzaakt om binnen te zitten, op het moment dat Opa naar zijn eigen tent wilde en de deur open wilde doen, hoorde ik iets vallen en ja hoor de deur kon niet meer open. Net als begin van het jaar konden we de deur niet open of dicht doen en moeten we via de bijrijders stoel in en uit de camper. Marco maar weer een appje naar Recreage gestuurd of ze dit binnen kort kunnen maken, even afwachten dus. Gelukkig gaan we de volgende dag naar huis dus dat scheelt.

Na een rustige nacht vertrekken we weer vroeg richting huis, buiten zitten was niet echt een optie en om alles via de bijrijders deur naar buiten en dan ook weer naar binnen te doen...... geen zin in!

Toen we thuis waren heeft Marco het nieuwe bedieningspaneel MP20T er in gezet en alles werkt weer!!!!! Meevallertje van het weekend whoop whoop  🙌🏻

Het Reichswald of Rijkswoud is een glooiend bosgebied tussen Kranenburg, Kleef, Goch en Bedburg-Hau in Noordrijn-Westfalen langs de Nederlandse grens met als hoogste top de 95 meter hoge Rupenberg. Wikipedia

Het Reichswald Forest War Cemetery is een militaire begraafplaats in de gemeente Kleef, ten zuiden van de stad, in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen. De begraafplaats is gelegen vlak over de grens bij Nijmegen en ligt in het Reichswald. Wikipedia