Paasweekend, Swalmen dag 3 en 4

Gepubliceerd op 31 maart 2024 om 20:00

Wakker worden en denken dat je flink hebt uitgeslapen, 🤣🤣. De vooruitzichten zien er goed uit en hebben een mooie route op de planning.
maar we beginnen de dag met een heerlijk kopje koffie! En een goed ontbijt, overal op de camping zie je mensen buiten zitten en zich klaar maken voor de dag. Er staan al heel wat fietsen klaar om te vertrekken en er komen nog steeds mensen aan op de camping, het wordt al aardig vol.

Als we de boel hebben opgeruimd, klaar gezet en deze keer wel alles in de fietstas hebben gepropt kunnen we weg. In Swalmen is een Max Verstappen winkel waar we al 3 keer zijn langs gereden en nu ook maar even op de foto gezet, wij hebben niets met formule 1 rijden maar ik vond het wel grappig dat er in zo'n klein "dorp" een hele winkel is met spullen van Max. Ik heb nog even een poging gewaagd wat de connectie is tussen Verstappen en Swalmen maar kon niets vinden, misschien woont hier wel zijn aller grootste fan.

Het zonnetje blijft lekker aan de lucht en we fietsen zonder jas heerlijk een eind weg, we schieten door verschillende paadjes en krauwen door de natuur. We moesten met een veer over de Maas om ons rondje te volbrengen, normaal gesproken kijken we altijd of de veer vaart die we op de planning hebben staan maar vandaag niet. En je raad het al..... de veer vaart vandaag niet en moesten we onze route bij stellen. Ook niet erg maar er kwamen een paar kilometertjes bij en we besluiten om het veer bij Kessel te pakken, die vaart zeker want daar zijn we 2 weken geleden ook mee over gevaren.

Het weer is ons goed gezind en we genieten van de warme zonnestralen op ons lichaam, als we bij de veer van Kessel zijn moeten we een paar minuutjes wachten voor we er op kunnen maar de rit op zich is maar 2,5 minuten dus echt een hele lange cruise is het ook niet. We maken een praatje met de kapitein en gaan dan onze weg weer verder, deze keer aan de overkant links af in plaats van rechts. De route gaat weer langs diverse gebieden en huizen. We rijden op smalle paadjes en over heuvels heen met aan de linkerkant de Maas die telkens weer een ander uitzicht bied.

We passeren de dorpen Beesel, Kessel, Kessel-eik, Neer, Nunhem, Haelen en Buggenum, ieder met een eigen dorpskern en kerk. Als we bij het dorp Horn aankomen is het wel tijd voor een bakje koffie en strijken neer bij Hotel-restaurant de Abdij en bestellen koffie met een heerlijk stukje zelfgemaakte vlaai. Als verrassing kregen we er een advocaatje met slagroom bij en dat is geen straf voor mij (Marco vindt dat niet lekker dus ik had er lekker 2). Op het moment dat we willen vertrekken begint het te regenen en blijven nog even zitten, het bleek een buitje voor de stof en na 5 minuten konden we verder.

Aangezien het weer heerlijk blijft willen we nog even een pitstop maken bij de supermarkt om wat BBQ vlees te halen gelukkig zat deze op de route en hoefde alleen even te stoppen en niet om te rijden. We gaan dus weer verder en fietsen naar Roermond, eerst de Maas weer over en dan staan we eigenlijk gelijk in de stad daar doen we dan ook boodschappen bij de Jumbo en als alles in de fietstas zit gaan we richting camper.

We zetten de fietsen achter op en de stoelen en tafel gaan uit de camper, Marco doet de luifel uit en daar zitten we dan als Jut en Jul voor de camper in het zonnetje. Iedereen op de camping is inmiddels terug en zit voor de camper of caravan te genieten van deze heerlijke dag. Rond vijf uur zet ik de oven aan voor de rösti-rondjes en Marco zet de Skotti in elkaar en de eerst BBQ van dit jaar is een feit. Helaas kunnen we niet de hele maaltijd buiten zitten en begint het rond half zes te druppelen en even later komen ook de bliksem en onweersbuien  bij ons langs. We zetten alles snel weer binnen zodat morgen alles droog mee kan. Maar we hebben buiten gezeten in korte mouwen en gegeten van de BBQ, wie maakt ons wat!!!!!

Maandagochtend, als we wakker worden horen we de regen tegen het dak kletteren en draaien ons nog een keer om. Het is nog vroeg en we hoeven pas om elf uur van de camping af. Maar als je ons een beetje kent dan weet je dat we niet heel lang nodig hebben op de laatste dag. Dus we pakken de boel in er rond tien uur rijden we van de camping af. Het is druk op de weg en er rijden echt heel veel campers en caravans half kamperend Nederland heeft de spullen van zolder of de stalling gehaald om het eerst weekend van het kampeerseizoen door te brengen op de camping. Spullen worden getest om zo het hele seizoen er weer tegen te kunnen. Voor ons maakt het niet uit, seizoen of geen seizoen wij gaan gewoon het hele jaar door. Het was een super weekend en eigenlijk hebben we de honden ook wel gemist en ook weer niet, je bent veel vrijer zonder honden maar de bossen was wel een uitstekende plek dus wie weet..... tot volgend jaar.

Beesel is een gemeente in de Nederlandse provincie Limburg. De gemeente Beesel ligt tussen Swalmen, Belfeld, Kessel, en Brüggen. De gemeente telt 13.450 inwoners en heeft een totale oppervlakte van 29,15 km², waarvan 27,99 km² land en 1,16 km² water. Wikipedia

Kessel is een stadje en voormalige gemeente in de Nederlands-Limburgse gemeente Peel en Maas. Het dorp telde 4.155 inwoners, had een oppervlakte van 22,13 km², was de voormalige residentie van Graafschap Kessel en kreeg in 1312 stadsrechten. Wikipedia

Kessel-Eik is een kerkdorp in het middelste gedeelte van de Nederlandse provincie Limburg en behoort tot de gemeente Peel en Maas. Wikipedia

Neer is een kerkdorp in het Nederlandse Midden-Limburg. Het maakt deel uit van de gemeente Leudal. Voor de gemeentelijke herindeling van 2007 behoorde het tot de toenmalige gemeente Roggel en Neer. Het dorp ligt aan de Maas, tussen Roermond en Venlo. Wikipedia

Nunhem is een kerkdorp in de Nederlandse provincie Limburg en maakt deel uit van de gemeente Leudal. Wikipedia

Haelen is een kerkdorp in de Nederlandse provincie Limburg. Het vormt sinds 2007 een deel van de gemeente Leudal. Daarvoor hoorde het bij de gelijknamige gemeente Haelen. Het dorp telt 4.395 inwoners. In het dorp spreekt men een Limburgs dialect, het 'Haeles'. Wikipedia

Buggenum is een kerkdorp in de Nederlandse provincie Limburg. Het dorp ligt op de linkeroever van de Maas, hemelsbreed ongeveer vijf kilometer ten noorden van Roermond en telt 940 inwoners. Voor 2007 behoorde het tot de voormalige gemeente Haelen, maar nu is het onderdeel van de gemeente Leudal. Wikipedia

Horn is een kerkdorp in de Nederlandse provincie Limburg. Het dorp maakt sinds 2007 deel uit van de gemeente Leudal, daarvóór behoorde het bij de gemeente Haelen en daarvóór was het zelfstandig. Wikipedia

Boukoul is een kerkdorp in de Nederlandse gemeente Roermond in de provincie Limburg. Wikipedia