Weekend Waarde

Gepubliceerd op 16 juni 2024 om 20:00

Dit weekend blijven we in Zeeland, niet zo ver is ook wel eens leuk. De camping ligt in het dorp Waarde vlak bij Kruiningen ongeveer 30 minuten rijden. Nadat we nog een rondje met de honden doen vertrekken we, vanaf 14:00 uur kunnen we terecht bij 'Zeeuws genieten bij Iris' en rijden om 14:03 de parkeerplaats op. Ik meld me bij de receptie, lees; eetcafé, en wordt vriendelijk ontvangen en krijg uitleg over de camping en de pizza's die vanavond worden gebakken. Ik loop terug naar Marco en vertel waar we kunnen staan en dat is eigenlijk overal waar het verhard is.

Zoals altijd loop ik even met de honden, want die denken dat we minimaal drie dagen in de auto hebben gezeten zonder te plassen. Marco zet de camper op zijn pootjes, sluit het stroom aan en zet alvast een heerlijk bakje koffie en voor mij een cappuccino. Als dat is gebeurt pakken we de fietsen, we hebben nog even voor de we gaan eten, en gaan lekker op pad. Het weer zit mee en we gaan richting Kattendijke door de polder en onder de A58 door. Als we een paar kilometer onderweg zijn zien we het batterijtje van de honden snel dalen. Morgen willen we een stuk verder en gaan dan ook terug naar de camper.

Als we terug zijn bij de camper drinken we wat en maak ik reserveringen voor het avond eten 🍕. Aan de overkant van de straat staat een verkooppunt van de boer daar haal ik nog wat aardbeien op de terug weg zie ik dat de pizzaoven al word aangestoken dus dat komt vast goed 😋.

Na ons fietsavontuur en relax momentje gaat Marco nog even de drone in de lucht gooien en ik maak een begin met de blog. Eerst even de foto's bekijken en weggooien die niet leuk zijn. Dan is het zover en gaan we naar het restaurant om te eten, het is helemaal vol en we zijn blij dat we gereserveerd hadden. De honden laten we in de camper zodat we even rustig kunnen genieten van de heerlijke pizza.  Had ik al geschreven dat we in het smalste stukje van Reimerswaal zitten de ingang van Zeeland.
Na het eten gaan we terug en lopen we nog een rondje met de honden voordat het begint met regenen, we kijken wat tv en als het rond half elf weer even droog is lopen we het laatste rondje en gaan dan lekker naar bed.

Zaterdag, we hebben een heerlijk rustige nacht gehad maar zijn wel weer vroeg wakker. We eten een lekker ontbijtje met verse aardbeien die ik gister had gekocht en gaan ons dan gereed maken voor een fiets route. Volgens buienradar blijft het de hele dag droog maar er staat veel wind, ik moet wel zeggen dat als het zonnetje doorkomt hij ook wel heerlijk schijnt en een warme gloed geeft. Om tien uur stappen we op de fiets en gaan als eerste naar Waarde.

We proberen ook weer wat meer te filmen om deze bij te voegen op de site, zullen korte filmpjes worden want we houden beide niet van voor de camera staan (wel er achter). Maar goed we fietsen door Waarde en dan langs de Westerschelde richting Kruiningen, onderweg komen langs een viswedstrijd die gaande is en iedereen die we tegen komen groet ons vriendelijk. Wat ook opvalt en gisteren trouwens ook is dat de Zeeuwse vlag rijkelijk aanwezig is in deze regio. Hier wonen trotse Zeeuwsen, leuk om te zien.

Op de markt van Kruiningen doen we een bakje koffie bij de Zeeuwse bakclub en gaan daarna weer verder. We willen even gaan kijken bij de sluizen en naar Hansweert.

Als we Hansweert hebben aangetikt gaan we weer op het gemakje terug naar de camper, we moeten onderweg nog een paar keer stoppen om de honden wat te laten drinken. Op de teller tikken we 28,2 kilometer aan en eigenlijk is onze max 24 km met de honden, maar ze hebben het goed gedaan en de rest van de middag liggen ze lekker op bed. De wind wordt wat harder en het dreigt steeds meer naar regen, gelukkig houden we het droog en komen weer veilig terug op de camping. In de middag verzamelen onze filmpjes zodat we daar iets moois van kunnen maken en voor de rest genieten we lekker van de rust een goed boek, een puzzeltje en een lekker bakje koffie.

Life is good!!

Zondag, omdat we eigenlijk om 11 uur van de camping af moeten hebben nog voor een half dagje bijgeboekt en kunnen we vandaag wat langer blijven. Voor ons doen slapen we echt heeeeel lang uit, kwart voor tien voor we uit bed komen. Marco is het snelste en gaat gelijk even met de honden naar buiten, in de tussentijd maak ik het ontbijt klaar en als Marco terug komt staat er al een bakje koffie te wachten.
We wachten even het buitje af maar als de zon door komt pakken we nog snel even de fiets om een rondje te doen, deze keer houden we de kust aan en gaan richting Rilland.

Langs de route ligt de radar toren te Waarde, het uitkijkpunt naar Valkenisse en het belevingspunt van Rilland. Onder weg stoppen we een paar keer en met het zonnetje op onze bolletje is het heerlijk vertoeven. Als we weer richting de camping gaan komen we langs een heel groot bedrijf wat zich bezig houd met de zaadjes van granen, mais, grassoorten en veldbloemen. Een mooi gezicht hoe alles daar bloeit. Terug bij de camper kijken we even alle kastjes na en halen de spullen eruit die we eigenlijk nooit gebruiken of niet nodig hebben in Noorwegen. Met twee volle tassen die uit de camper kunnen gaan we weer langzaam naar huis. Weer een heerlijk weekend en vooral relaxt, geen regen als we gingen fietsen ondanks de wind toch lekker.

Camping Zeeuws Genieten
Eterij Zeeuws Genieten Bij Iris
Weelweg 21
4414 RS Waarde

Zeeuwsgenieten

Waarde is een dorp in de gemeente Reimerswaal, in de Nederlandse provincie Zeeland. Het dorp heeft 1.445 inwoners. Waarde was tot 1 januari 1970 een zelfstandige gemeente, die wel Waarde en Valkenisse genoemd werd, omdat het dorp Valkenisse er ook deel van uit maakte. Wikipedia

Kruiningen is een plaats in de Nederlandse provincie Zeeland, gelegen op Zuid-Beveland. Per 1 januari 2021 had het dorp 4.750 inwoners. Kruiningen maakt deel uit van de gemeente Reimerswaal, waarvan het de hoofdplaats is. Wikipedia

Hansweert is een dorp aan de Westerschelde, in de gemeente Reimerswaal in de Nederlandse provincie Zeeland. Wikipedia