Noorwegen 🇳🇴 dag 2

Gepubliceerd op 13 juli 2024 om 20:00

Daar ging de wekker om 07:00 uur en werd ik abrupt uit mijn droom gerukt. Even was ik in de war omdat mijn telefoon een heel ander geluidje maakte als normaal, maar binnen enkele seconden had ik het door en sprong uit bed.
zo de eerste nacht zit erop, we zetten een bakje koffie gaan ons wassen en vertrekken. Eerst even tanken en dan de snelweg op.

Ook vandaag hebben we de nodige files gehad, eerst bij Hamburg. Altijd drama daar, na de tunnel loste dat wel op. Eenmaal voorbij Hamburg zoeken we een parkeerplaats om een bakje koffie te doen en een broodje daarna stond de tweede helft op de planning.

We rijden richting Flensburg en gaan dan achteraan in de file voor de grensovergang waar we overigens niet werden gecontroleerd. Het blijft de hele dag zeik weer en hopen dan ook maar dat dit niet de trend van de vakantie wordt.
Na de grens overgang zoeken we weer een plekje om even te pauzeren en van chauffeur te wisselen. Nemen lekker wat te drinken en zoeken een toilet op, ook niet onbelangrijk😜.

Het weer blijft belabberd maar rijden lekker door, nog een paar files en we rijden bijna alleen het laatste stuk. Ondertussen had ik een camping gebeld om te overnachten en konden we de TomTom aanpassen naar onze bestemming. Rond 17:15 rijden we de camping op en krijgen een mooi plekje aangewezen, als je goed kijkt zie je de zee. Als de camper staat maak ik nog een wandeling naar het strand even de benen strekken, Marco begint aan de avondmaaltijd. We hadden nog een restje bami in de vriezer met saté en babi pangang dus het was een makkelijke maaltijd voor vandaag.

Na het eten gaat Marco, nu het even droog is, nog even wat drône opnames maken en ik ruim de boel op. De regen lijkt niet te stoppen vandaag dus nemen we onze rust en blijven lekker in de camper, puzzeltje, boekje enz enz.

Morgen gaan we met de boot naar Noorwegen en moeten om 08:45 bij de Ferry zijn

• Van - naar
    • Holdorf (Duitsland)- Hirtshals (Denemarken)